کنعانی مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سفرهای اردوغان به عربستان با هدف بهره‌گیری از دلارهای نفتی صورت می‌گیرد

کارشناس مسائل منطقه گفت: سفر اردوغان به عربستان بیشتر جنبه امتیازگیری و استفاده از منابع مالی سعودی دارد.

کنعانی مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عربستان اظهار داشت: سیاست خارجی ترکیه سالهاست به‌دلیل منافع اقتصادی مبتنی بر میانجی‌گیری بین کشورهای عربی بوده است. چرا که به لحاظ مبانی ایدئولوژی همگرایی بین ترکیه اخوانی و عربستان  وهابی مشاهده نشده است.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد پس از شکست‌های پی‌درپی گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه که آنکارا هم عمدتا حمایت‌هایی از آنان داشته است و همچنین بحث انتقال نیروهای نظامی ترکیه به قطر در آستانه مداخلات نظامی عربستان در این کشور سفر وی به ریاض بیشتر جنبه امتیازگیری و استفاده از منابع مالی و دلارهای نفتی سعودی‌ها را دارد. 

وی با بیان اینکه اگر این خواسته‌ها انجام شود ممکن است ترکیه از مواضع خود در قطر عقب نشینی کند یا در سوریه و عراق همراستا با سیاست‌های عربستان وارد اقدامات نظامی بیشتری شود، خاطرنشان کرد:  به هر حال باید منتظر ماند و دید اردوغان و تیم او در این سفر تا چه حدی می‌توانند منابع مالی عربستان را بدست آورند و چه اندازه در راستای سیاستهای امریکا در حاشیه جنوبی خلیج فارس عمل کنند.

انتهای پیام/

اردوغان به دنبال دلارهای نفتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
شخصی که دردوراهی گیرکرده اگربین حق وباطل گیرکنددرآخریکی راانتخاب می کنه ومعلوم میشه واقعاکدوم طرفیه ومنافق بوده تاحالا یاحق طلب!
آخرین اخبار