شیراز؛

آغاز ساخت مدرسه در سپیدان

رئیس آموزش و پرورش سپیدان از ساخت مدرسه ۶ کلاسه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید مهبودی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سپیدان گفت: این مدرسه ۶ کلاسه در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و با زیربنای ۷۰۰ متر مربع در ۲ طبقه ساخته می‌شود.


وی افزود: با وجود ساخت چند مدرسه توسط خیرین و اداره کل نوسازی فارس در سپیدان، هنوز با کمبود فضا‌های آموزشی در این شهرستان مواجه هستیم.


مهبودی ادامه داد: با توجه به آمار جمعیتی دانش آموزان حاشیه شهر و روستا‌ها در سپیدان، نیازمند ساخت مدارس جدیدی در شهرستان هستیم که برای تحقق این امر، علاوه بر همت همه جانبه مسئولان شهرستان، نیازمند مشارکت خیرین نیک اندیش در این زمینه هستیم.


وی با بیان اینکه یک نوبته شدن مدارس مقطع ابتدایی در دستور کار آموزش و پرورش شهرستان سپیدان قرار گرفته است، بیان کرد: تشکیل کلاس‌ها در نوبت صبح علاوه بر ایجاد ساعت مفید آموزشی، موجب افزایش عملکرد و ایجاد انگیزه و روحیه‌ای مضاعف برای دانش آموزان در کلاس درس می‌ شود.


مهبودی با اشاره به تاثیر افزایش مهاجرت بر کمبود فضای آموزشی در شهرستان سپیدان، اظهار داشت: نبود امکانات آموزشی مناسب و کافی در همه نقاط شهرستان موجب شده تا اولیای دانش آموزان برای رفاه وآسایش فرزندانشان به مرکز استان و یا شهر‌های بزرگتر نقل مکان کنند که این مهاجرت زمینه ساز بروز مشکلات متعدد در سپیدان شده است.


رئیس آموزش و پرورش شهرستان سپیدان با تاکید بر اهمیت مدرسه سازی در شرایط کنونی جامعه تصریح کرد: با زمینه سازی مناسب می‌توان از ظرفیت خیرین در امر مدرسه سازی بهره گرفت و امیدواریم با همت خیرین بتوانیم با افزایش فضا‌های آموزشی، از دو نوبته شدن مدارس شهرستان و به ویژه شهر اردکان جلوگیری کنیم.


وی با بیان این که دولت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی همه نیاز‌های جامعه باشد، افزود: به منظور جلب مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی، دبیرخانه همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان فعال و این همایش در آینده نزدیک در سپیدان برگزار می‌ شود.
انتهای پیام/ر

لزوم مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار