پیش بینی می شود؛

افزایش 10 درصدی تولید رطب و خارک در خوزستان

معاون بهبود توليدات گياهی سازمان کشاورزی خوزستان از افزایش برداشت رطب و خرما در نخلستان های استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد، معاون بهبود توليدات گياهی سازمان کشاورزی خوزستان اظهار داشت: كل سطح زير كشت نهال و بارور نخيلات استان 43 هزار هكتار است كه 34 هكتار آن بارور و 9 هزار هكتار مابقی نهال می باشند.

 

وی با بيان اين مطلب كه ميانگين برداشت رطب و خارک با توجه به رقم خرما در هر هكتار 5/1 تن می باشد، بیان کرد: پيش بينی می شود 34 هزار تن خارک و رطب برداشت شود.

 

قاسمی نژاد شهرستان های آبادان، شادگان، كارون، ماهشهر، اهواز، باوی و هنديجان را تولیدکنندگان عمده خارک و رطب در استان عنوان کرد.

 

معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی با بيان اينكه  سطح زير كشت نسبت به سال گذشته يك هزار تا يك هزار و 100 هكتار افزايش داشته است اذعان داشت: پيش بينی می شود 10 درصد افزايش توليد داشته باشيم.

 

وی افزود: سازمان جهاد كشاورزی خوزستان هر ساله با مساعدت كشاورزان و با توجه به اعتبارات تخصيص يافته اقدام به توسعه و جايگزينی نخيلات می نمايد، همچنين با تأمين بخشی از نهال يا پا جوش ارقام عمده خرما از جمله برحی و پيارم سعی در جايگزينی ارقام غير تجاری و توسعه ارقام مرغوب نموده است.

 

محمد قاسمی نژاد با بیان اینکه خارک بيش تر به استان های همجوار و رطب به مناطق دورتـــری صادر می شود تصریح کرد: استان خوزستان از لحاظ سطح زير كشت نخيلات آبی در كشور اول و از لحاظ توليد رتبه دوم را دارا می باشد.

 

انتهای پیام/گ

 

آغاز برداشت خرما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.