میامی؛

پایان مرمت آرامگاه ابن یمین فرومدی در میامی

مرمت فضای سبز آرامگاه با کاشت بیش از سه هزار گل و درختچه تزئینی خاتمه یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد صادق رضویان سرپرست میراث‌فرهنگی میامی گفت: کار مرمت این مجموعه تاریخی با احیاء محوطه و فضای سبز مجموعه با کاشت بیش از سه هزار گل و درختچه تزئینی، استحکام بخشی مقبره، اجرای نورپردازی طبق الگوی اولیه طرح آرامگاه، بندکشی جداره‌ها، تعویض آجرهای فرسوده و احیای چاه آب انجام شد.

وی افزود: این آرامگاه در فرومد و در جوار مسجد جامع تاریخی فرومد در این روستا واقع شده است، در ابتدا ساختمانی از خاک و خشت بوده اما بعدها ساختمانی قابل توجه و زیبا به شکل شش گوشه بنا شده است.

سرپرست میراث‌فرهنگی میامی با بیان اینکه اطراف آرامگاه ابن‌یمین فضای سبزی است که توسط نرده‌های حفاظ اطراف محصور شده، اظهارداشت: سنگ قبر این شاعر توانمند و نامی به صورت شش ضلع کوچک طراحی و بر روی آن مطالبی در خصوص این شاعر بزرگ نوشته شده است.

رضویان تصریح کرد: امیر فخرالدین محمود بن امیر یمین‌الدین طغرایی مستوفی بیهقی فریومدی مشهور و متخلص به «ابن یمین»، یکی از شاعران ایران در سده هشتم هجری قمری است، پدرش ترک‌نژاد بود و در زمان سلطان محمد خدابنده (اولجایتو) در روستای فریومد ساکن شد، قطعه‌های ابن یمین به سبب برخورداری از اندرز، طعن و طنز رواج و شهرت بسیار یافت و بر زبان شعردوستان جاری شد.

 

انتهای پیام/ م


مرمت فضای سبز آرامگاه ابن یمین فرومدی به پایان رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.