اهواز؛

ارتقای سطح زندگی دانش آموزان

مدیر طرح توانمندسازی دانش آموزان مناطق کم برخوردار اهواز هدف از اجرای طرح توانمندسازی را ارتقای سطح زندگی دانش آموزان دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی غفارزاده، مدیر طرح توانمندسازی دانش آموزان مناطق کم برخوردار اهواز نیز در این آیین گفت: در مرحله نخست این طرح 20 مدرسه زیرپوشش قرار می گیرند.


وی اعتبار مرحله نخست این طرح را یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این طرح تمام دوره ها رایگان برگزار می شود و فنی و حرفه ای، جمعیت هلال احمر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن ها همکاری می کنند که کمک های اولیه و مهارت های فنی بخشی از آموزش هاست.


غفارزاده با بیان اینکه بخشی از برنامه ها به دلیل گرما و محدودیت ها حذف شده گفت: این طرح در مناطق پردیس، حصیر آباد، ملاشیه، کوت عبداله، کوی رمضان و آریاشهر اهواز اجرا می شود.


وی ادامه داد:گام دوم طرح توانمندسازی دانش آموزان مناطق کم برخوردار مهر امسال و با استفاده از وقت خالی مدارس یک نوبته اجرا خواهد شد.


محمود معزی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان طرح توانمندسازی دانش آموزان مناطق کم برخوردار را مکمل تعلیم و تربیت رسمی این دانش آموزان دانست و گفت: آموزش مهارت های زندگی اساس طرح توانمندسازی است.


محمود معزی آموزش و پرورش را بزرگترین فصل مشترک نظام و جامعه توصیف کرد و افزود: آموزش و پرورش خوزستان حدود یک میلیون نفر جمعیت دانش آموزی دارد.


وی تاکید کرد: دانش آموزان پس از مدرسه نباید رها شوند این در حالی است که بیشتر دانش آموزان از فضای آموزش و مدرسه دور هستند.


معزی همچنین درباره مشکلات مالی مدارس که از سوی مسئولان مدرسه ستایش مطرح شده بود، گفت: سرانه مدارس در سال 85 ملی شده و مستقیم به حساب آن ها واریز می شود اما این سرانه پاسخگوی قبوض و هزینه ها نیست و معلمان زیر فشار قرار دارند.


انتهای پیام/م

حمایت از دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.