دردسرهای زندانی سابق گوآنتانامو برای اوروگوئه

زندانی سابق گوآنتانامو که ابتدا به اوروگوئه فرستاده و بعد از اعتصاب غذا برای ترک این کشور، ناپدید شد؛ از مراکش - که کسی نمی‌داند چطور به آنجا رفته - به اروگوئه مسترد شد.

دردسرهای زندانی سابق گوآنتانامو برای اوروگوئهبه گزار گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ابووائل دیاب، روز شنبه وارد پایتخت اروگوئه شد و توسط پلیس اینترپل به دلیل داشتن پاسپورت تقلبی مورد بازجویی قرار گرفت.

ماریو لایا، رئیس پلیس اوروگوئه گفت: دیاب گفته بود می‌خواهد به ترکیه سفر کند اما هنگامی که در مراکش تلاش داشت فرودگاه را ترک کند با یک گذرنامه تونسی تقلبی بازداشت شد. او گفته که این گذرنامه را از خانواده‌اش گرفته اما نگفت که کجا و چطور آنها را ملاقات کرده است.

این سومین تلاش دیاب برای پیدا کردن یک خانه جدید در یک کشور دیگر است.

در ژوئیه 2016 دیاب برای مدت چند هفته ناپدید شد و این زنگ خطر را برای کشورهای همسایه اوروگوئه و آمریکا به صدا در آورد. پس از آن در ونزوئلا پیدا شده و دوباره به اوروگوئه مسترد شد. در ماه دسامبر سوار هواپیمایی به مقصد آفریقای جنوبی شد اما این کشور اجازه ورود به وی نداد.

این زندانی سوری سابق گوآنتانامو 12 سال در این زندان بود اما هرگز اتهامی به او وارد نشد.

دیاب سپس یک اعتصاب غذای طولانی مدت انجام داد که باعث جلب توجه بین‌المللی شد و بارها با نگهبانان زندان درگیر شده بود.

مقام‌ها گفته بودند که دیاب به دلیل جنگ داخلی در سوریه نمی‌تواند به سوریه مسترد شود و در سال 2014 به دعوت رئیس‌جمهور وقت اوروگوئه به این کشور فرستاده شد اما از حضورش در این کشور گلایه داشت و باز هم اعتصاب غذا کرد تا اجازه ترک این کشور پیدا کند.

او گفته بود می‌خواهد به خانواده‌اش در ترکیه یا یک کشور دیگر بپیوندد اما مقام‌ها گفتند ترکیه و قطر از پذیرش دیاب امتناع کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست او چطور سر از مراکش درآورده است. اما هنگامی که روز شنبه وارد پایتخت اوروگوئه شد مدارک قانونی اوروگوئه را به همه نشان داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

زندگی سابق گوانتانامو با پاسپورت جعلی گرفتار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار