شریعتمداری:

بحث منشور عملیاتی برای اقتصاد مقاومتی مطرح شده است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: منشوری برای اقتصاد مقاومتی مطرح شده تا از طریق آن مسائل اقتصادی خراسان رضوی را با تکیه بر مصوبات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال کنیم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد شریعتمداری ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در دفتر استاندار خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: بحث منشور عملیاتی برای اقتصاد مقاومتی مطرح شده و امروز نقشه راهی پیش روی ما است تا از طریق آن مسائل اقتصادی استان خراسان رضوی را با تکیه بر مصوبات و ابلاغیه مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال کنیم و امیدواریم این منشور اجرایی شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: در زمینه سرمایه گذاری پروژه‌ها، پیشنهاداتی در ستاد تهیه شده و تصور من این است که بهتر از سال‌های گذشته باشد، دغدغه این پروژه‌ها حفظ و افزایش اشتغال است، برای جذب و توسعه و تقویت تکنولوژیک واحدها نیز برنامه‌ریزی مشخصی صورت گرفته و نقشه راه مناسبی برای ادامه مسیر وجود دارد.

شریعتمداری افزود: در مورد مشکلات به‌وجود آمده برای شهرک صنعتی بینالود کار باید به‌صورتی اصلاح شود که کسانی که در این شهرک مشغول به فعالیت هستند دچار مشکل نشوند. کمیسیونی سه‌جانبه بین سازمان محیط‌زیست و دولت تشکیل شده تا مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاری را بررسی و در صورتی که قابلیت رفع داشته باشند آنها را برطرف کنند.

 معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: امید می‌رود با تلاش‌های انجام شده و پیشنهاداتی که هم‌اکنون در دست بررسی است عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی امسال بهتر از سال گذشته بوده و روش‌های جدیدی را در اختیار استان‌ها قرار دهد. در زمینه اشتغال و توانمندسازی نیروی کار برنامه‌های مشخصی تدوین شده است.

شریعتمداری ادامه داد: برای جذب و توسعه و تغییر تکنولوژیک استان‌ها نقشه‌راه مناسبی در راستای ادامه مسیر توسعه اقتصادی برای گسترش صادرات و مدیریت واردات برنامه‌هایی در نظر گرفته شده و در اجرای آن‌ها باید مواردی مدنظر قرار گیرد که استان در زمینه اشتغال‌ توانمندسازی نیروی کار و سایر موارد حوزه اقتصاد از برنامه ششم عقب نماند.

وی بیان کرد: اگر ستاد اقتصاد مقاومتی نبود این کارها انجام نمی‌شد و باید تمایزات را مشخص کنیم، باید عنوان شود به این 24 ابلاغیه به این صورت عمل کرده‌ایم.

 معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در هر استان فرمانده اقتصاد مقاومتی باید همین دیدگاه را داشته باشند که همه دستگاه‌های اقتصاد مقاومتی مصوبات این جلسات را اجرایی کنند. به‌عنوان مثال اگر فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در یک استان تصمیم می‌گیرد که مهلت پرداخت تسهیلات رونق تولید برای برخی از واحدها تمدید شود این کار حتماً باید صورت گیرد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: در حوزه محلی فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی اختیار تصویب هر مصوبه‌ای برای توسعه اقتصادی و رفع مشکلات را داشته و اگر نیاز به اخذ تصمیمات ملی باشد نماینده دولت در هر استان باید مشکلات را در ستاد فرماندهی مرکزی پیگیری کند. تأکید این است که تمام تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی در استان ها به ویژه در سطح محلی لازم‌الاجرا هستند.

انتهای پیام/س

عملکرد ستاد اقتصاد مقامتی امسال بهتر از سال های گذشته بود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.