کرمان؛

صلح و سازش 48 درصدی پرونده های حل اختلاف جیرفت

از ۱۱ هزار پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف جیرفت، ۴۸ درصد منتهی به صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان بر نقش موثر نهاد مدنی شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته 11هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف شهرستان جیرفت وارد شده که 48 درصد پرونده ها به صلح و سازش منتهی شده است.

وی تراکم ورودی پرونده ها به سیستم قضایی را یک بحث جدی و در سطح ملی مطرح کرد و افزود: دستگاه قضایی در برنامه چهارم توسعه قضایی کشور، برنامه هایی را برای کاهش ورودی دنبال می کند.

موحد خاطرنشان کرد: قوه قضاییه لایحه ای برای شکل گیری نهاد داوری در دست تدوین دارد تا با تشکیل آن در سطح کشور از ظرفیت مردم استفاده شود.

وی  تصریح کرد: بحث عمده جمعیت کیفری زندانیان استان کرمان به دلیل اینکه در مسیر ترانزیت و گلوگاه قاچاق باندهای بین المللی مواد مخدر قرار دارد، مربوط به مواد مخدر است به نحوی که 70 درصد از جمعیت زندان های این استان را محکومان مرتبط با جرائم مواد مخدر تشکیل می دهند.

رییس شورای قضایی استان یادآور شد: قطعاً اگر طرح ( الحاقیه یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر) که در مجلس شورای اسلامی مطرح است، تبدیل به قانون شود، امکان کاهش جمعیت کیفری تا حدود زیادی وجود دارد.

موحد افزود: قانون مبارزه با مواد مخدر بایستی کارشناسی شود و پس از بررسی ابعاد مختلف موضوع، تبدیل به یک قانون جامع شود تا نتایج اثربخشی را بدنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ب

صلح و سازش 48 درصدی پرونده های حل اختلاف جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار