در آئین اختتامیه مطرح شد؛

حضور 1100 اثر در جشنواره ادبی شاه بیت/ آثار برگزیده به صورت کتابچه منتشر می شود

برگزیدگان جشنواره ادبی شاه بیت عصر امروز در فرهنگسرای سرو معرفی شدند.

///به گزارش, خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آئین اختتاميه جشنواره ادبی شاه بیت عصر امروز در فرهنگسرای سرو با حضور صابر قدیمی دبیر جشنواره, محمدعلی بهمنی و حمیدرضا شکارسری به عنوان داور و شرکت کنندگان در در جشنواره ادبی برگزار شد. 

در این مراسم بهنام خادم رئیس فرهنگسرای سرو, با  اشاره به هدف این فرهنگسرا از برگزاری جشنواره ادبی شاه بیت گفت: من و همکارانم به این موضوع واقف بودیم که برای بیان احساسات بهترین موکب شعر است، بنابراین سعی کردیم؛ اولین دوره برگزاری این جشنواره را به تک بیت ها اختصاص دهیم تا دوستان با هر سطح استعدادی بتوانند در آن شرکت کنند. مجموعه آثار برگزیده جشنواره ادبی شاه بیت به صورت کتابچه ای منتشر خواهد شد.

در ادامه مراسم, صابر قدیمی دبیر جشنواره ادبی شاه بیت در خصوص این جشنواره ادبی بیان کرد: بیش از 1100 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. آثار رسیده در دو مرحله داوری شد که؛ پس از بررسی در مرحله اول, به مرحله دوم داوری رسید. در مرحله نهایی استاد محمدعلی بهمنی و حمیدرضا شکارسری داوری آثار را برعهده داشتند. امیدوارم با اضافه شدن بخش های دیگر به این جشنواره ادبی، در دوره های بعدی شاهد جشنواره های باشکوه تری باشیم.

در این مراسم شاعرانی چون محمدعلی بهمنی و یاسر قنبرلو, شعرخوانی کردند.

در ادامه محمدعلی بهمنی, داور جشنواره ادبی شاه بیت پس از اجرای شعرخوانی، اظهار داشت: جشنواره ادبی شاه بیت, جشنواره ای است که بسیار خوشحالم در گوشه ای از آن حضور داشتم و شعر خواندم. امیدوارم هر کدام از تک بیت هایتان در ذهن مخاطب, کتابی باشد.

در ادامه مراسم حمیدرضا شکارسری, داور دیگر جشنواره ادبی شاه بیت در خصوص این جشنواره بیان کرد: در روزگاری که سهم ما از فرهنگ و هنر عموما, همچنین سهم ما از ادبیات و خصوصا شعر در حال کاهش است؛ از یک طرف و از سوی دیگر در این روزگار تکنولوژی زده، مدت زمان رویارویی ما با اثر هنری کم شده است.

وی افزود: شاید این جریان کوتاه سرایی را بتوان تفسیر و توجیه کرد. از این منظر مسئولین برگزاری جشنواره ادبی شاه بیت را, مسئولین هوشمندی ارزیابی می کنم. در روزگاری که خواندن منظومه های بلند حتی برای مخاطبان حرفه ای ادبیات سخت است، شاهد سرودن تک بیت ها و شعرهای کوتاه هستیم. من, استاد بهمنی و آقای قدیمی در جلسات داوری درباره یک تک بیت یا شعر کوتاه بسیار بحث می کردیم تا متوجه شویم این شایستگی را دارد که جزو برگزیدگان جشنواره ادبی شاه بیت باشد.

در این مراسم شاعران دیگری چون امیر کیاشمشکی, مریم السادات حسینی, هدایت خواه, سجاد بوستانی, شیری, محمد خادم و سیدمحمد ابراهیمی شعرخوانی کردند.

برگزیدگان جشنواره ادبی شاه بیت در بخش شعر سپید نوجوان؛ سیدمحمدعلی ابراهیمی و در بخش شعر کلاسیک نوجوان؛ محمدامین قربانی بودند. در بخش شعر سپید بزرگسال؛ یگانه هدایت خواه, افشاری نیا, سیدحمید حاجی سیدجوادی تقدیر شدند و مریم السادات حسینی و علی اصغر شیری عنوان برگزیده را کسب کردند.

برگزیدگان در بخش بزرگسال شعر کلاسیک امیر کیاشمشکی, مصطفی قنبری, یاسر قنبرلو و محمد خادم هستند.

در بخش متن ادبی هیچ کدام از آثار عنوانی را دریافت نکردند.

 

انتهای پیام/

برگزیدگان جشنواره ادبی شاه بیت معرفی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار