مشهد؛

برگزاری همایش نکوداشت ناشرالاسلام گنابادی

همایش نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد مدنی معروف به ناشرالاسلام گنابادی از علمای شاخص جنوب استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی در گناباد برگزار شد.

برگزاری همایش نکوداشت ناشرالاسلام گنابادیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد در این مراسم گفت: حجت الاسلام مدنی جزو پیشگامان همراهی با امام خمینی (ره) و مبارزات دوران ستمشاهی بود و بعد از انقلاب تاکنون همواره در خط امام راحل و رهبر معظم انقلاب از هیچ تلاشی برای حفاظت از دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی دریغ نکرده است.

 وی گفت: باید برای حفاظت و پاسداشت از دیگر اصول انقلاب اسلامی نظیر استقلال از شرق و غرب و اصرار بر خودکفایی از ابعاد سیاسی اقتصادی و نظامی تلاش کرد. امروز مجموع این دستاورد‌ها وحدت و همبستگی امت اسلام و آزادی قدس شریف به عنوان دیگر اصول انقلاب اسلامی به عامل بیداری مسلمانان علیه سیاست‌های مستکبران تبدیل شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد نیز گفت: حجت الاسلام مدنی عمر خود را در راه تحصیل علم، دین و تبلیغ آن همراه با عمل گذراند و همزمان با مبارزات مستمر علیه رژیم طاغوت در مقابل فرقه تصوف گنابادی ایستادگی کرد.
 
وی افزود: اگر مبارزات حجت الاسلام والمسلمین مدنی با فرقه‌های انحرافی نبود افراد زیادی در منطقه و گناباد پیرو این فرقه می‌شدند.
 
امام جمعه گناباد ادامه داد: حسینیه گناباد قبل از انقلاب تاکنون به همت این فرد به پایگاهی برای رفع مشکلات مردم و اصلاح میان آن‌ها و ترویج اسلام تبدیل شده است.
 
شیخ محمد مدنی فرزند حاج شیخ ذبیح اله مدنی سال ۱۳۱۰ در روستای خیبری از توابع گناباد دیده به جهان گشود. وی سال ۱۳۲۴ برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه مشهد رفت و در آنجا از محضر اساتیدی، چون آیات عظام ادیب نیشابوری، هاشم قزوینی و درس اخلاق میرزا جوادآقا تهرانی بهره‌مند شد. سپس برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه نجف شد. حجت الاسلام والمسلمین مدنی سپس به گناباد بازگشت و ضمن فعالیت در زمینه علوم دینی نقش مهمی در مبارزات دوران ستمشاهی و مبارزه با فرقه تصوف داشت.
 
 انتهای پیام //ح.ت
 

باید برای حفاظت انقلاب اسلامی  از ابعاد سیاسی اقتصادی و نظامی تلاش کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.