شمس در مراسم روز کارآفرینی عنوان کرد؛

ضرورت تقویت ارتباط میان صنعت با دانشگاه ها در کشور

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه قوی شود تا تجربیات آنها در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

ضرورت تقویت ارتباط میان صنعت با دانشگاه ها در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای در مراسم روز کارآفرینی که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: امروزه بر اساس شرایط به وجود آمده  انجام کارهای فنی و حرفه ای و اشتغال در کشور فراهم شده است.

وی بیان کرد: محتوای کتاب های رمان و داستان در دانشگاه های خارج از کشور تبدیل به یک رشته می شود؛ متاسفانه در ایران ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت وجود ندارد و دانشجویان مهندسی در تدوین گزارش آزمایشگاهی دچار مشکل هستند.

شمس افزود: ارتباط با بدنه دانشگاه و صنعت و دور بودن از یکدیگر دچار مسائل مختلفی می شود و ما با صنایع گوناگون ارتباط موثری نداریم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان کرد: ما در کشور ۹۰۰ شهرک صنعتی داریم ولی با بدنه ارتباط موثری نداریم زیرا صنعت به دانشگاه اعتماد ندارد و به نظرم باید کار آفرینان به دانشگاه آمده و اطلاعات و خاطراتشان را  برای تاسیس رشته های جدید در اختیار دیگران قرار دهند.

شمس تاکید کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان به خارج از کشور می روند که علت اصلی این مسئله نداشتن ظرفیت و امکانات برای تبدیل علم به ثروت است.

وی ادامه داد: بخش آموزش های تخصصی در این دانشگاه در حال فعال شدن است و صنعت در زمینه ایجاد اشتغال باید دانشگاه را یاری کند‌.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد: باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه قوی شود تا تجربیات آنها در اختیار دانشجویان قرار گیرد؛ با ارتباط بیشتر صنعت با دانشگاه بسیاری از ایده ها ی دانشگاهی در صنایع به اشتغال تبدیل می شود.

وی یاد آور شد: دانشگاه فنی و حرفه ای باید از ظرفیت های علمی کاربردی نیز استفاده کند.

در حال تکمیل...

استفاده از تجربیات کار آفرینان برای تاسیس رشته های جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
اصولا تقویت چیز خوبیه
آخرین اخبار