حجت الاسلام و المسلمین شهیدی خبر داد

استخدام بالغ بر 44 هزار ایثارگر در دستگاه های دولتی و غیر دولتی/ اعطای 166 هزار فقره تسهیلات مسکن به ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال‌های 1392 الی 1395 بیش از 166 هزار نفر از ایثارگران تسهیلات مسکن دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الاسلام ‌والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست شورای معاونین بنیاد گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس مأموریت ذاتی خود، مسئول ارائه خدمت به خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان گرانقدر و آزادگان سرافراز است و با وجود محدودیت امکانات مادی، حداکثر تلاش را برای ارائه خدمات به عمل می آورد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأمین اشتغال ایثارگران را در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های دولت عنوان کرد و از استفاده بالغ بر 75 هزار ایثارگر از فرصت‌های شغلی و استخدامی در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: در این مدت 44 هزار و 589 نفر از ایثارگران در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استخدام شده‌اند و 30 هزار و 748 نفر نیز از تسهیلات برای اجرای طرح‌های خود اشتغالی استفاده کرده‌اند. همچنین در سال 1395 در اجرای قانون و آئین نامه ماده 79 نظام صنفی برای حدود 10 هزار نفر مجوزهايی از مراجع ذيصلاح برای ايجاد اشتغال ایثارگران گرفته شده است.

وی ایثارگران متقاضی شغل در ابتدای سال جاری را حدود 61 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم با تشکیل صندوق اشتغال و کارآفرینی و اختصاص برنامه‌های مشاوره برای افراد جویای کار، قدم‌های خوبی برای اشتغال ایثارگران برداشته شود.

معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه کمک به ازدواج جوانان از برنامه های اصلی بنیاد برای جامعه ایثارگری است، تصریح کرد: با توجه به مقررات موجود اعطای وام ازدواج به ایثارگران، به میزان دو برابر ضوابط بانکی فراهم و توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شده و در حال اجرا است.

وی افزود: از ابتدای سال 95 تاکنون مراتب تایید ایثارگری بیش از 45 هزار ایثارگر و فرزندان آنان، از طریق سامانه الکترونیکی بنیاد و بانک مرکزی انجام شده و از تسهیلات وام ازدواج استفاده کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در پایان بر پیگیری برقراری ارتباط آنلاین با سازمان‌ها و ایجاد ساز و کار لازم در خصوص تسریع در ارائه خدمات به ایثارگران به صورت الکترونیکی در کمترین زمان ممکن تأکید کرد.

انتهای پیام/

 اختصاص 75 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران در دولت یازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار