طرح کاداستر در اراضی ساحلی استان بوشهر اجرایی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با آغاز اجرای طرح کاداستر در اراضی ساحلی استان بوشهر امسال حریم اراضی ساحلی دیلم تحت پوشش این طرح قرار گرفت و سند اراضی ساحلی این شهرستان صادر می‌شود.

طرح کاداستر در اراضی ساحلی استان بوشهر اجرایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سهیل مهاجری صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، با اشاره به اینکه طرح کاداستر در اراضی استان بوشهر اجرایی شده است، اظهار داشت: طرح کاداستر از سال 93 در استان بوشهر به‌عنوان استان پایلوت اجرایی شد و تاکنون یک‌میلیون و 700 هزار هکتار از اراضی این استان تحت پوشش قرار گرفته است.

وی از اجرای طرح کاداستر در شهرستان جم با 47 درصد روستا و نزدیک 140 هزار هکتار خبر داد و افزود: این طرح در شهرستان دشتی با 42 هزار هکتار و 95 درصد روستا اجرایی شده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر پروژه کاداستر را یکی از زیربنایی‌ترین پروژه‌های منابع‌طبیعی دانست و افزود: حفاظت و بهره‌برداری صحیح از اراضی ملی در بخش‌های مختلف از جمله جنگل، مرتع و بیابان از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح است چراکه برای تشخیص دقیق و علمی اراضی ملی و مستثنیات استان به اجرای این طرح نیازمند است.

مهاجری با اشاره به اجرای طرح کاداستر در اراضی ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: هم‌زمان با این طرح، کاداستر اراضی ساحلی نیز از سال 95 آغاز شد و امسال حریم اراضی ساحلی دیلم به میزان 41 هزار هکتار تشخیص گذاشته شده و درحال پیگیری برای اخذ سند اراضی ساحلی است.

وی اعمال استانداردهای کاداستر در نقشه‌های اجرای مقررات ملی شدن و ایجاد سامانه کاداستر اراضی ملی و دولتی و اخذ اسناد تک برگی اراضی ملی و دولتی را از اهداف اصلی اجرای طرح کاداستر در استان بوشهر دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: با اجرای کامل این طرح، مالکیت و تقویت مدیریت و نظارت به اراضی ملی و دولتی استان تثبیت می‌شود و به توسعه مدیریت علمی و فنی در پایش منابع طبیعی و تولید اطلاعات منسجم استان کمک می‌کند.

مهاجری تاکید کرد: اجرای این طرح به ایجاد زیرساخت آزمایش سرزمین برای تضمین سرمایه گذاری در اراضی ملی و دولتی و امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر منجر و اسناد صادره نیز تک برگی می‌شود.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.