تبریز؛

وجود 769 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از وجود 769 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛   علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در در جلسه مشترک با فرماندار، نماینده مجلس و صاحبان واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شهرستان اهر، گفت: هم اکنون ۷۶۹ شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور فعال بوده و در این شهرک ها زمین در مقابل انتفاع واگذار می شود و زمین واگذاری در شهرک ها رایگان بوده وهزینه ایجاد زیر ساخت ها و خدمات ارایه شده از سرمایه گذاران دریافت می شود.

وی افزود: شهرک های صنعتی در شهرهای مختلف متناسب با ظرفیت ها وقابلیت های هر منطقه راه اندازی می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: بیش از نیمی از اشتغال کشور در صنایع کوچک است و در کشور تنها 3 هزار و 500 واحد بزرگ صنعتی وجود دارد که اکثرشان در شهرهای بزرگ فعال هستند وامکان شکل گیری آنها در مناطق مختلف وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جواز ساخت ،پایان کار و اعطای سند به سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی رایگان می باشد.

وی همچنین با ایجاد شهرک صنعتی پتروشیمی در فاز جدید شهرک صنعتی شهرستان اهر موافقت کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین موافقت کرد که در قیمت واگذاری در فازهای بعدی شهرک صنعتی اهر سی درصد کاهش یابد و مبلغ دریافتی نیز در اقساط بلند مدت دریافت شود.

وی تأکید کرد هر سرمایه گذاری که به علل مختلف چندین سال است که زمین دریافت کرده وکاری انجام نداده و زمین واگذاری در شهرکها بلا استفاده باقی مانده بر اساس قانون شهرک های صنعتی این زمین ها به افراد متقاضی جدید واگذار می شود.

یزدانی گفت: بنگاه های اقتصادی کوچک با تسهیلات بانکی 18 درصد توان اداره طرح های تولیدی و باز پرداخت این تسهیلات را ندارند و باید نرخ تسهیلات کاهش یابد.

در این جلسه نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز ایجاد شهرک اختصاصی معدن در شهرستان اهر را برای توسعه اقتصادی منطقه ضروری برشمرد.

بیت الله عبدالهی گفت: شهرستان اهر به جهت قابلیت ویژه در حوزه معدن و قرار گرفتن در مسیر معادن مختلف از جمله معادن طلا و مس ایجاد صنایع جنبی در این شهرستان ضروری بوده و انتظار داریم پیگیری لازم در این مورد صورت گیرد.

وی افزود: متأسفانه برخی مدیران اقدامات قابل توجهی را برای برای رونق سرمایه گذاری واشتغال انجام نداده اند.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی توانمندی های منطقه را در زمینه های کشاورزی، معدن و گردشگری بسیار مهم عنوان کرد و خواستار تلاش مضاعف همه مدیران در این خصوص شد.

عبدالهی برگزاری آموزشهای مختلف برای سرمایه گذاران را در زمینه های مرتبط موجب توسعه و تقویت فعالیتهای اقتصادی آنها اعلام کرد و خواستار تحقق این امر شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز برای دفع فاضلاب شهرک صنعتی اهر، خواستار ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شد.

سید محمدعابدی همچنین خواستار حل مشکل ورودی و خروجی شهرک، اعطای تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی، انتقال پلیس راه به خارج از شهر که برای ایاب و ذهاب وسایط نقلیه شهرک صنعتی مشکلاتی را به وجود می آورد، شد.

گفتنی است در این جلسه سرمایه گذاران گذاران و صاحبان طرح های تولیدی در شهرک صنعتی شهرستان اهر مشکلات و نیازهای خود را مطرح کردند.

 

انتهای پیام/ش

شهرک های صنعتی  متناسب با ظرفیت ها وقابلیت های هر منطقه راه اندازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.