چیت چیان در نشست مشترک دولت و بخش خصوصی:

ساخت نیروگاه‌ها از سوی بخش خصوصی نیاز به تامین تسهیلات دارد

وزیر نیرو گفت: بخش خصوصی نمی‌تواند صد در صد هزینه‌های ساخت یک نیروگاه را بپردازد و باید تسهیلات داده شود.

ساخت نیروگاه‌ها از سوی بخش خصوصی نیاز به تامین تسهیلات داردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حمید چیت چیان وزیر نیرو در نشست مشترک استانداران و اعضای شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک به ۶۰ درصد از کل برق کشور توسط نیروگاههای خصوصی تولید می شود و در سالهای آتی این مسئله افزایش می یابد.

وی ادامه داد: از ینکه بخش خصوصی در حوزه تولید برق به صورت جدی وارد شود، استقبال می کنیم البته محدودیت ها را هم می دانیم، یک بخش خصوصی نمی تواند صد در صد هزینه های ساخت نیروگاه را بپردازد و باید تسهیلات داده شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: تاکنون قراردادها بر خرید تضمینی برق بوده است از این به بعد سیاستمان این ست که بخش خصوصی سرمایه گذاری کند و برق تولیدی خود را در بازار، بورس انرژی و یا طی قراردادهایی به مصرف کنندگان عرضه کند.

چیت چیان با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم کمتر از ۵۰ بنگاه داشتیم که برق تولید می کردند، گفت: امروز بیش از ۵۰۰ بنگاه خصوصی برق تولید و آن را در شبکه عرضه می کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که می خواهند زیر۷ مگاوات برق تولید کنند می توانند مجوزهای لازم را از شرکت توزیع برق استان دریافت کنند، بیان کرد: خوشبختانه سرمایه گذاران خارجی استقبال کرده اند و چندین نیروگاه در سراسر کشور با سرمایه گذاری شرکتهای خارجی به بهره‌برداری رسیده است و برق تولیدی خود را در شبکه عرضه می کنند.

چیت چیان تصریح کرد:بیش از ۹۵ درصد تجهیزات بخش آب و ۹۰ درصد تجهیزات بخش برق در داخل تولید می شود و این کارخانه ها به وزارت نیرو وابسته نیستند یعنی با سازوکار دولتی مواجه نیستیم.

وزیر نیرو گفت: بیش از ده هزار میلیارد تومان از طرح های دولتی بخش آبفا به بخش خصوصی واگذار شده است و وزارت نیرو این آمادگی را دارد تا واگذاری های بیشتری انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار