جهانگیری در مراسم افتتاح فاز اول تصفیه خانه فاضلاب پردیس:

دولت رقیب هیچ بخشی از حکومت نیست/ نباید با بزرگ‌ کردن مسائل فرعی از مشکلات اصلی کشور غافل شویم

معاون اول رییس جمهور گفت: نباید مسائل فرعی درست كنیم و مانع حل مسائل اصلی مردم كشور شویم، نباید با بزرگ كردن مسائل فرعی از مسائل اصلی غافل شویم.

دولت رقیب هیچ بخشی از حکومت نیست/ نباید با بزرگ‌ کردن مسائل فرعی از مشکلات اصلی کشور غافل شویم
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (شنبه) در آیین افتتاح فاز اول تصفیه خانه ی فاضلاب پردیس اظهار داشت: هم اكنون از فضای انتخاب دور شده ایم و باید بپذیریم كه دوران انتخابات سپری شده و از فردای انتخابات همگی وارد دوره ی جدیدی شده ایم و دیگر نباید فضای انتخابات در كشور استمرار داشته باشد چرا كه كشور باید در دوره ی چهار ساله ی آینده ده ها گام به سمت توسعه و پیشرفت بردارد.
 
وی با بیان اینكه برای پاسخگویی به نیاز اشتغال كشور باید علاوه بر ثبات اقتصادی، ثبات سیاسی نیز در كشور برقرار شود، گفت: كشور باید وارد فضای همدلی و تفاهم شود و همه باید به دولت مستقر كمك كنند و كسی نباید به دولت بعنوان رقیب نگاه كند چرا كه دولت رقیب هیچ بخشی از حكومت نیست. 
 
معاون اول رییس جمهور با تاكید بر اینكه ایران از هر جهت باید در مسیر توسعه قرار گیرد، تصریح كرد: تاریخ، ملت، سابقه و نیازهای مقطع فعلی كشور ایجاب می كند كه در مسیر توسعه قرار گیریم و لازم است كه در برخی بخش های توسعه ای تمركز بیشتری نسبت به سایر بخش ها معطوف شود البته این بدان معنا نیست كه نسبت به سایر موضوعات بی تفاوت باشیم.
 
وی با اشاره به اینكه در مقطع فعلی با برخی چالش های بزرگ و پیچیده روبرو هستیم خاطرنشان كرد: برخی از این چالش ها در دولت عنوان ابرچالش مطرح شده اند كه یكی از این ابرچالش ها مسئله ی بیكاری است.
 
جهانگیری با یادآوری اینكه بیكاری در همه ی دولت های گذشته نیز بعنوان یك دغدغه مطرح بوده، افزود: در مقطع فعلی مسئله ی بیكاری جدی تر شده و امروز اكثر خانواده های ایرانی با این موضوع دست به گریبان هستند.
 
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اقتصاد كشور برای پاسخگویی به این چالش باید سالانه حداقل یك میلیون شغل ایجاد كند و این در حالی است كه اقتصاد ایران در بهترین سالها حدود 700 هزار شغل ایجاد كرده است.
 
وی با تاكید بر اینكه باید اقتصاد كشور بزرگ شود تا بتواند به نیاز اشتغال جامعه پاسخ دهد، اظهار داشت: لازمه ی بزرگ شدن اقتصاد سرمایه گذاری، تولید و حضور بخش خصوصی و بسیاری بایدها و الزامات دیگر است و نمی توان تولید، سرمایه گذاری و اشتغال زایی را خواست اما به الزامات آن بی توجه بود.
 
جهانگیری با اشاره به توان كارشناسی كشور و ظرفیت های اقتصاد ایران، گفت: اگر شرایط مهیا باشد با اتكا به اقتصاد و ظرفیت های ایران قادر خواهیم بود سالانه یك میلیون شغل ایجاد كنیم.
 
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: براساس بررسی ها و محاسبات صورت گرفته برای ایجاد یك میلیون شغل در سال، نیازمند 800 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم كه بخشی از این مبلغ باید از منابع مالی خارجی تامین شود و لازم است شرایطی مهیا باشد تا سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در ایران تمایل پیدا كند.
 
وی با تاكید بر اینكه فضای سیاسی كشور باید به سمت رفاقت، همدلی و كار حركت كند، گفت: فضای فرهنگی نیز باید برای سرمایه گذاری فراهم باشد و باید به بخش خصوصی در جامعه به دید احترام نگاه شود و نمی توان بخش خصوصی را میدان دار اقتصاد دانست ولی همچنان با نگاه منفی به او نگریست.
 
جهانگیری تصریح كرد: این مسائل زمانی حل می شود كه در تریبون های مختلف سرمایه گذاران محترم شمرده شوند و استانداران، فرمانداران و ائمه ی جمعه باید همانگونه كه افتخار می كنند با نیروهای انقلابی و نیروهای بسیج نشست دارند، باید به برگزاری نشست با بخش خصوصی نیز افتخار كنند.
 
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: وقتی به بخش خصوصی داخلی احترام بگذاریم بخش خصوصی خارجی نیز برای سرمایه گذاری در كشور تشویق می شود چرا كه سرمایه گذاران خارجی نخست به این نكته توجه می كنند كه بخش خصوصی داخلی چگونه رفتار می شود. آیا بخش خصوصی داخلی از احترام، امنیت و حمایت برخوردار است یا نه؟
 
وی ادامه داد: برقراری تعامل با دنیا از دیگر الزامات اشتغال زایی در كشور است اما باید رابطه ی خوبی با دنیا داشته باشیم تا بتوانیم از بازار و منابع مالی خارجی بهره مند شویم.
 
جهانگیری در ادامه با تاكید بر اینكه ابرچالش های كشور با تفاهم و همدلی قابل حل است، گفت: نباید مسائل فرعی درست كنیم و مانع حل مسائل اصلی مردم كشور شویم. نباید با بزرگ كردن مسائل فرعی از مسائل اصلی غافل شویم. خدا را خوش نمی آید كه ملتی كه صبورانه و با متانت در همه جا حضور دارد و نقش خود را به درستی ایفا می كند، به جای حل مسائل آنها مسائل حاشیه ای را بزرگ كنیم و خودمان و مدیریت كشور را به این مسائل مشغول سازیم و عده ای نیز در این میان سوء استفاده كنند و از این فرصت استفاده نمایند و دستاورد مهم مردم كشور یعنی امنیت را با خطر روبرو كنند.
 
معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه یكی از دستاوردهای دولت یازدهم مربوط به بخش صنعت آب و برق است، گفت: وزارت نیرو عملكرد بسیار خوبی در این زمینه داشته است و دولت دوازدهم نیز بخش آب و فاضلاب را جزو اولویت های خود قرار خواهد داد.
 
وی تصریح كرد: در دولت دوازدهم هیچ مدیری به دلیل مسائل سلیقه ای و حاشیه ای كنار نخواهد بود و دولت از تمام ظرفیت مدیریتی كشور استفاده خواهد كرد.
 
جهانگیری همچنین با اشاره به دغدغه های مردم شهر پردیس گفت: مسائل و دغدغه های مردم ساكن پردیس به دولت منتقل شده و امیدوارم با برنامه ریزی های صورت گرفته این دغدغه ها هرچه زودتر برطرف شود.
 
وزیر نیرو نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت اجرای طرح های تصفیه خانه ی فاضلاب گفت: اگر فاضلاب را رها كنیم به میزان قابل توجهی آب از حیز انتفاع خارج می شود و با اجرای شبكه های فاضلاب ضمن جلوگیری از آلوده شدن منابع آب، از پساب فاضلاب در صنایع و كشاورزی مجدداً استفاده می شود.
 
مهندس چیت چیان افزود: صنعت آب و برق این امكان را دارد كه برای انجام فعالیت های خود میزان اتكا به منابع دولتی را به صفر برساند و شرط لازم برای این موضوع آن است كه اجرای طرح ها به درآمدهای حاصل از ارائه ی خدمات متكی شود كه در اینصورت شاهد یك جهش قابل توجه در صنعت آب و برق خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار