از ابتدای امسال تاکنون 20 کیلومتر کانال آبیاری در این استان ساخته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ بهروز عربی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان گفت: برای ساخت این میزان کانال آبیاری 60 میلیارد ریال اعتبار دولتی و 60 میلیارد ریال از سوی آستان قدس رضوی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این میزان کانال آبیاری از محل تفاهم نامه همکاری آستان قدس رضوی و سازمان جهاد کشاورزی اجرا شده است،افزود: مجموع کل کانال های آبیاری در استان 11 هزار و 500 کیلومتر است که تاکنون چهار هزار و 350 کیلومتر کانال بتنی اجرا شده است.

عربی با اشاره به اینکه سال گذشته 58 کیلومتر کانال آبیاری و انتقال آن در استان اجرا شد،تصریح کرد: برای اجرای این میزان طرح 7 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی اظهار کرد:در سال 95 پی گیری های لازم صورت گرفته که از محل اعتبارات وزراتخانه 64 کیلومتر کانال انتقال آب در استان اجرا شود و هم اکنون 170 کیلومتر دیگر برای انتقال آب و لوله گذاری پیشنهاد داده شده است که در حال پی گیر هستیم از محل سایر اعتبارات این امر تحقق یابد.

گفتنی است:خراسان شمالی در منطقه نیمه خشک واقع شده و میانگین سالانه بارش باران در این استان حدود بین 250 تا 260 میلی متر است که در سال های اخیر، به دلیل کاهش بارش ها و بروز خشکسالی، به این میانگین نرسیده است.

انتهای پیام/آ

وجود 11 هزار و500 کیلومتر کانال آبیاری در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.