تبریز؛

رهبری برای افزایش بصیرت مردم و اتمام‌حجت اجازه مذاکره با آمریکا را دادند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری برای افزایش بصیرت مردم و اتمام‌حجت اجازه مذاکره با آمریکا را دادند.

رهبری برای افزایش بصیرت مردم و اتمام‌حجت اجازه مذاکره با آمریکا را دادندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم سراب با اشاره به تحریم های جدید آمریکا گفت:از پیش پیدا بود که آمریکا از کار خود دست‌بردار نیست.

وی افزود:تحریم‌های اخیر آمریکا که با 419 رأی موافق و 3 رأی مخالف کنگره تصویب شد و مجلس سنا هم آن را با رأی بالایی تصویب کرد الان در انتظار امضای رئیس جمهور دیوانه آمریکاست که قطعاً این دیوانه آن را امضا خواهد کرد.

خاتمی گفت: این تحریم بنا به اذعان دولت‌مردان آمریکا مادر تحریم‌هاست و اوباما نیز از این تحریم‌ها خبر داده و گفته بود این تحریم‌ها در طول صدسال اخیر بی‌نظیر بوده است.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به این تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها چیز بی‌سابقه و برای ملت ایران مورد وحشتناکی نیست چرا که ما ملتی هستیم که خسته نمی‌شویم و دشمن را خسته می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برخی ننشینند و نگویند ما بهانه دست آمریکایی‌ها دادیم چرا که رهبری برای اتمام‌حجت و افزایش بصیرت مردم اجازه مذاکره در مورد برجام را دادند.

خاتمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری اجازه مذاکره را به دولت دادند ولی فرمودند که چشمم آب نمی‌خورد و در نهایت همه مردم ایران فهمیدند که در مذاکرات آمریکا اوج رفتار بی‌رحمانه خود را نشان دادند. با اینکه ما همه مفاد را عملی کردیم ولی آمریکایی‌های نامرد هیچ‌کدام از تعهدات را عملی نکرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری درادامه با اشاره به 3 علامه درخشان خطه آذربایجان گفت: این 3 عالم خورشید تابان ایران هستند و در کنار علامه‌های بزرگ نام‌های آیت‌الله خویی،آیت‌الله ملکوتی،شیخ جواد تبریزی و آیت‌الله وجدانی فخر سرابی جلوه ویژه‌ای به افتخارات آذربایجان و سراب داده‌اند.

وی با بیان خاطراتی از علامه امینی عنوان کرد: اگر سراب هیچ بزرگی جز علامه امینی را نداشت، همین برای افتخارش کافی بود. حال‌ آن که علمایی ولایت مدار، برجسته و با بصیرت چون آیت‌الله ملکوتی در بین نام‌آوران علم و فقاهت سراب می‌درخشد.

خاتمی به دیدار علامه امینی و حضرت امام راحل اشاره و خاطرنشان کرد: علامه امینی در سال 1343 برای عرض تبریک به امام که از زندان آزاد شده بود آمده بودند که به امام گفتند: برای عرض تبریک به فرمانده کل قوا آمده‌ایم که امام راحل در آن جلسه علامه را به‌عنوان «شمشیر بران ولایت» نامیدند.

خاتمی در ادامه به کتاب‌های علامه مرحوم محمدتقی جعفری اشاره کرد و گفت: زمانی که ایشان تصمیم گرفتند شرح نهج‌البلاغه را بنویسند علامه امینی در رؤیایی صادقه به یکی از اقوام علامه جعفری گفته بود این پیام را برسانید: «در اینجا یعنی برزخ آنچه که به درد می‌خورد نوشتن برای علی است».

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر بگوییم علامه امینی فدایی ولایت حضرت امیرالمؤمنین (ع) شده به‌گزاف نگفتیم.

حوزه‌های علمیه سرمایه نفیس فرهنگی و امنیتی از ارکان امنیت هستند

وی با تأکید بر لزوم توجه به حوزه‌های علمیه و تقدیر از امام‌جمعه سراب در توجه به احداث مصلی و فعال کردن حوزه علمیه برادران و خواهران در شهرستان سراب از وجود بیش از 400 طلبه در شهر قم از شهرستان سراب خبر داده و گفت: نباید این گوهر از جوشش بیافتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: مسئولان به حوزه علمیه باید به‌عنوان یک سرمایه نفیس فرهنگی و یک سرمایه امنیتی نگاه داشته باشند چرا که رفتار علما در شهر ضدانقلاب را به هراس می‌اندازد و این تفکر را به وجود می‌آورد که دین در فلان شهر صاحب دارد.

دهه کرامت بهترین فرصت برای تکریم امام زادگان است


سید احمد خاتمی با بیان اینکه نامگذاری دهه کرامت نام بسیار مناسبی است که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت امام رضا (ع) پایان می‌یابد که در میانه‌های آن روز تجلیل از امام احمد ابن موسی معروف به شاهچراغ هست که دهه‌ای است مناسب برای تکریم امام زادگان و بهترین دهه برای تبیین نقش اهل‌بیت است.

وی افزود: جای‌جای این کشور میزبان پاره‌های جگر اهل‌بیت هستند که مقام معظم رهبری نیز بر تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی تأکید کرده‌اند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم تکریم امام زادگان گفت: این‌ها مهاجران فی سبیل الله و فداکاران در راه خدا بودند که این دهه بهترین فرصت برای ارج نهادن به آنان است.

وی در پایان سخنان خود در مورد هدف از سفر خود به خطه آذربایجان گفت: به تعبیر امام راحل مردم آذربایجان دِین خود را به دین ادا کردند به‌طوری که در هر دیدار مردم آذربایجان با رهبر فرزانه، جانی تازه به انقلاب دمیده می‌شود. این تملق نیست بلکه عین واقعیت است و به‌واقع آذربایجان سر ایران است.

 منبع:تسنیم

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.