عملکرد تازه واردها در هفته نخست ادوار مختلف لیگ برتر

در نگاه اجمالی به هفته نخست ادوار هفده گانه لیگ برتر ، تیم های پارس جنوبی جم و پگاه گیلان بهترین و بدترین نتایج تیم های تازه لیگ برتری شده را رقم زده اند.

تاپ 8 صبح//////////////بررسی عملکرد تیم های تازه لیگ برتری شده در هفته نخست ادوار این رقابت هابه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته پیش به پایان رسید و پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت به عنوان 2تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر عملکرد کاملا موفقی در این هفته داشتند.

پارس جنوبی و سپیدرود برای نخستین بار در لیگ برتر شرکت می کنند. شاگردان مهدی تارتار در نخستین بازی خود در این رقابت ها با نتیجه 4 بر یک گسترش فولاد را شکست دادند تا بهترین عملکرد یک تیم صعود کننده را در هفته اول این رقابت ها ثبت کنند. با این حال سپیدرود که به عنوان تیم دوم فصل گذشته لیگ دسته اول جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرد، با نتیجه 2 بر یک از نفت تهران شکست خورد.

در این گزارش به عملکرد تیم های صعود کننده به لیگ برتر در هفته نخست ادوار این رقابت ها نگاهی می اندازیم.


لیگ اول
در هفته اول نخستین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، تیم تازه لیگ برتری شده استقلال رشت با نتیجه چهار بر صفر مغلوب پیکان تهران شد. جالب اینجاست استقلال رشت در پایان آن لیگ به دسته اول سقوط کرد.


لیگ دوم
هفته نخست دومین دوره لیگ برتر با شکست تیم های استقلال اهواز و صنعت نفت آبادان انجام شد. در این هفته سپاهان با نتیجه 4 بر یک صنعت نفت را شکست داد و فولاد خوزستان هم با نتیجه 2 بر یک از سد هم شهری خود گذشت. استقلال اهواز در آن فصل در رتبه یازدهم قرار گرفت اما آبادانی ها با ایستادن در جایگاه سیزدهم به دسته اول بازگشتند.


لیگ سوم
در لیگ سوم تیم های پگاه گیلان و شموشک نوشهر از دسته اول به این رقابت ها صعود کردند. شاگردان وینگو بگوویچ کروات با برتری 8 بر 2 مقابل تیم رشتی، سنگین ترین شکست یک تیم تازه لیگ برتری شده در هفته اول تاریخ این رقابت ها را به پگاه تحمیل کردند. علی دایی(4گل) علی سلمانی، جواد کاظمیان(2گل) و افشین پیروانی برای پرسپولیس و خوجوئیان و نوری برای پگاه در آن دیدار موفق به گلزنی شدند.
با این وجود شموشک دیگر تیم صعود کننده با نتیجه 2 بر 2 سپاهان، مدافع عنوان قهرمانی لیگ را متوقف کرد. پاک نیت و عینی برای شموشک و سعید بیات و محمود کریمی برای سپاهان در آن دیدار گلزنی کردند.
پگاه در پایان آن فصل در رتبه نهم قرار گرفت اما شموشک با ایستادن در رتبه پنجم به رقابت پلی آف لیگ برتر سقوط کرد.


لیگ چهارم
صبا باتری و ملوان تیم های تازه صعود کرده لیگ چهارم حرفه ای بودند. در اولین هفته این رقابت ها صباباتری با نتیجه 2 بر 2 مقابل شموشک متوقف شد. ستار همدانی 2 گل شاگردان پرویز مظلومی و محمد جبارپور و علی محسنی برای شموشک در آن بازی گلزنی کردند.
ملوان دیگر تیم تازه لیگ برتری شده این فصل اما با نتیجه قاطعانه سه بر صفر از سد فجرسپاسی گذشت. محمد غلامین، محسن گیاهی و مرتضی فلاحتی موفق به گلزنی شدند. در آن فصل ملوان و صباباتری به ترتیب در جایگاه هفتم و نهم ایستادند.


لیگ پنجم
در لیگ پنجم تیم های راه آهن تهران و شهید قندی یزد برای نخستین بار به این رقابت ها راه یافتند. در نخستین هفته لیگ پنجم این 2 تیم به مصاف هم رفتند که در پایان شهید قندی با تک گل سعید بیگی حریف را شکست داد. با این وجود تیم یزدی در پایان فصل با قعرنشینی به لیگ دسته اول سقوط کرد اما لوکوتیورانان در جایگاه سیزدهم ایستادند.


لیگ ششم
پیکان تهران و مس کرمان در لیگ ششم به عنوان 2 تیم تازه لیگ برتری شده سهمیه حضور در این رقابت ها را کسب کردند.
پیکان در نخستین بازی خود پس از بازشگت به لیگ با تک گل عبدالهادی خنیفر مغلوو فولاد خوزستان شد اما مس کرمان در نخستین بازی تاریخ خود در این رقابت ها با تک گل آدریانو آلوز پاس تهران را شکست داد. پیکان و مس در پایان فصل به ترتیب در رتبه هفتم و نهم قرار گرفتند.


لیگ هفتم
با توجه به 18 تیمی شدن لیگ برتر در دوره هفتم این رقابت های تیم های پگاه گیلان، صنعت نفت آبادان و شیرین فراز کرمانشاه، سه تیمی بودند که جواز حضور در بالاترین سطح فوتبال کشورمان را کسب کردند.
در هفته اول لیگ هفتم صنعت نفت با نتیجه 3 بر 2 مغلوب پرسپولیس شد. روح الله عرب و مارسلو سوزا برای آبادانی ها و عباس آشوبی، علیرضا نیکبخت و محسن خلیلی برای پرسپولیس در آن دیدار گلزنی کردند.
پگاه با 2 گل حجت زاد محمود و محمود کریمی مغلوب سپاهان شد.
شیرین فراز دیگر تیم تازه لیگ برتری شده هم با نتیجه 2 بر 2 مقابل فجرسپاسی متوقف شد. رضا خالقی فر و صمد زارع برای فجر و محمدباقر زعفرانی(2گل) برای شیرین فراز موفق به گلزنی شدند.
در پایان فصل صنعت نفت و شیرین فراز به دسته اول بازگشتند اما پگاه در رتبه پانزدهم ایستاد.


لیگ هشتم
پیام خراسان و فولاد خوزستان در هشتمین دوره لیگ جواز حضور در این رقابت ها را به دست آوردند.
در هفته اول لیگ هشتم پیام با نتیجه 2 بر یک از برق شیراز شکست خورد. اشپیتیم آرفی برای پیام و مهدی شیری و ستار زارع برای برق گلزنی کردند.
فولاد خوزستان هم با تک گل رضا طاهری مقاومت سپاسی را شکست داد. در پایان فصل پیام باردیگر به لیگ دسته اول بازگشت اما فولاد در رتبه دهم ایستاد.


لیگ نهم
تیم های تراکتورسازی، شاهین بوشهر و استیل آذین تهران در سال 89-1388 لیگ برتری شدند.
در اولین هفته این فصل تراکتور با نتیجه 2 بر یک از صبا قم شکست خورد. محمد نوری و امیرحسین فشنگچی برای صبا و محمد حسن ابراهیمی برای تراکتور گلزنی کردند.
شاهین بوشهر هم مقابل ملوان انزلی با نتیجه یک بر یک متوقف شد. رضا بازیاری برای شاهین و مهران جعفری برای ملوان گلرنی کردند.
استیل آذین هم با 2 گل فریدون زندی و علی کریمی از سد پاس همدان گذشت.
در آن فصل استیل آذین، تراکتورسازی و شاهین به ترتیب در رتبه های پنجم، هفتم و سیزدهم ایستادند.


لیگ دهم
شهرداری تبریز، نفت تهران و صنعت نفت آبادان سه تیم تازه لیگ برتری دهمین دوره این رقابت ها بودند.
در هفته اول آن فصل شهرداری با نتیجه 3 بر 2 از استقلال شکست خورد. سعید دقیقی و علی کریمی برای شهرداری و آرش برهانی و میلاد میداوودی(2گل) برای استقلال در آن بازی موفق به گلزنی شدند.
نفت تهران در نخستین بازی خود در تاریخ لیگ برتر موفق شد ملوان را با نتیجه یک بر یک متوقف کند. محمد نزهتی برای ملوان و مهدی رفیعی برای نفت گلزنی کردند.
صنعت نفت هم با 2 گل رسول میرطرقی و روح الله عرب در مقابل تک گل ایمان حیدری شاهین بوشهر را شکست داد.
صنعت نفت، شهرداری و شاهین در پایان لیگ دهم به ترتیب در رتبه های نهم، دوازدهم و سیزدهم ایستادند.


لیگ یازدهم
مس سرچشمه کرمان، فجرسپاسی و داماش گیلان سه تیم تازه لیگ برتری شده لیگ یازدهم بودند.
در هفته نخست این رقابت ها مس سرچشمه با نتیجه سه بر یک از سایپا شکست خورد. کریم انصاری فرد(2گل) و مهدی خیری برای سایپا و علی سامره برای مس گلزنی کردند.
داماش گیلان و فجرسپاسی هم با تساوی بدون گل به ترتیب مقابل صنعت نفت و نفت تهران متوقف شدند.
مس سرچشمه با قعرنشینی در این لیگ به رقابت های لیگ دسته اول بازگشت اما داماش و فجر به ترتیب در رتبه های هفتم و سیزدهم قرار گرفتند.


لیگ دوازدهم
سه تیم تازه صعود کرده لیگ دوازدهم پیکان تهران، گهر دورود و آلومینیوم هرمزکان بودند.
در هفته نخست آن فصل پیکان با چهار گل میلادنوری(2 گل) رامین رضائیان و سعید بیات از صبا قم شکست خورد.
آلومینیوم با تک گل فابیو جانواریو مغلوب استقلال شد و گهر هم با تک گل جلال رافخایی به ملوان باخت.
در آن فصل هر سه تیم به لیگ دسته اول بازگشتند.


لیگ سیزدهم
از دوره سیزدهم باردیگر تنها 2 تیم از دسته اول به لیگ برتر صعود کردند. گسترش فولاد و استقلال خوزستان تیم های تازه لیگ برتری شده این دوره از رقابت ها بودند.
استقلال خوزستان در نخستین بازی خود در تاریخ لیگ برتر با 2 گل میلاد میداوودی و عادل کلاه کج از سد ذوب آهن گذشت و گسترش هم با نتیجه 2 بر یک مغلوب استقلال شد. مهرداد بایرامی برای گسترش و آرش و برهانی و فرهاد مجیدی برای استنقلال در آن دیدار موفق به گلزنی شدند.
گسترش و استقلال در پایان فصل به ترتیب در رتبه های دهم و دوازدهم قرار گرفتند.


لیگ چهاردهم
نفت مسجد سلیمان، پیکان تهران و پدیده مشهد در دوره چهاردهم سه تیم تازه لیگ برتری شده بودند.
پدیده و نفت در نخستین بازی لیگ برتری خود به ترتیب مقابل ملوان و سایپا با تساوی بدون گل متوقف شدند.
پیکان با 2 گل وریا غفوری و ‍‍ژواهیر سوکای از سپاهان شکست خورد.
در پایان فصل پیکان و نفت مسجد سلیمان ببه دسته اول سقوط کردند اما پدیده در جایگاه دهم قرار گرفت.


لیگ پانزدهم
سیاه جامگان و استقلال اهواز در لیگ پانزدهم وارد عرصه رقابت های لیک برتر شدند.
سیاه جامگان در نخستین بازی خود با نتیجه 2 بر یک از استقلال شکست خورد. رضا عنایتی برای سیاه جامگان و سجاد شهباززاده(2 گل) برای استقلال موفق به گلزنی شدند.
استقلال اهواز هم مقابل صبا قم به تساوی بدون گل رسید.
در پایان آن فصل مشهدی ها با ایستادن در رتبه سیزدهم از سقوط فرار کردند اما آبی های اهواز بار دیگر به لیگ دسته اول بازگشتند.


لیگ شانزدهم
صنعت نفت، ماشین سازی و پیکان در شانزدهمین دوره لیگ به این رقابت ها صعود کردند.
در هفته اول ماشین سازی با 2 گل سامان نریمان جهان و امین قاسمی نژاد در برابر تک گل میلاد بدرقه فولاد را شکست داد.
صنعت نفت و پیکان هم با تساوی بدون گل به ترتیب مقابل صبا و گسترش فولاد متوقف شدند.در پایان فصل ماشین سازی با قعرنشینی به لیگ دسته اول بازگشت اما پیکان و صنعت نفت در جایگاه هفتم و دوازدهم قرار گرفتند.

انتهای پیام/

تیم های تازه وارد لیگ برتری در ادوار مختلف لیگ چه نتایجی کسب کرده اند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار