ترامپ در تلاش برای خلاص شدن از دست جف سشنز و رابرت مولر است

مجری شبکه مورد علاقه ترامپ اذعان کرد رئیس‌جمهور آمریکا با انتصاب جان کلی به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید، به دنبال خلاص شدن از دست سشنز و مولر است.

ترامپ در تلاش برای خلاص شدن از دست جف سشنز و رابرت مولر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «دانا پرینو»، مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، اذعان کرد انتصاب «جان کلی» به سِمت ریاست کارکنان کاخ سفید، مسیر اخراج «رابرت مولر»، مشاوره ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و مسئول تحقیقات درباره رابطه احتمالی روسیه و ستاد انتخاباتی ترامپ و «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا، را هموار می‌کند.

در ادامه گزارش آمده است سشنز مدت‌هاست که مورد غضب دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، واقع شده است و در یک هفته اخیر، انتقادات رئیس جمهور آمریکا علیه او شدت بیشتری یافته است. پرینو، سخنگوی کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری جُرج بوش، افزود اگر ترامپ سشنز به را به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا جایگزین جان کِلی کند، به نوعی از محافظه‌کارانی که از سیاست‌های مهاجرتی سشنز رضایت دارند، دلجویی خواهد کرد.

سناتور سابق جمهوری خواه آمریکا در یک هفته گذشته، از حمایت گسترده همکاران سابقش در برابر انتقادات ترامپ برخوردار بوده است. جمهوری‌خواهان و محافظه‌کاران معتقدند سشنز درخصوص موضوعی که برای آن‌ها بیشترین اهمیت را دارد (مهاجرت) عملکرد خوبی داشته است.

پرینو اظهار داشت جف سشنز به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا قابلیت و فضای مانور بیشتری در این خصوص (مهاجرات) خواهد داشت. وی افزود به همین دلیل در صورت انتصاب سشنز به این سِمت، جمهوری‌خواهان و محافظه‌کاران نمی‌توانند شکایتی داشته باشند.

پرینو افزود تغییر سِمت سشنز و برکناری او از مقام دادستانی کل آمریکا باعث خواهد شد ترامپ بتواند کسی را جایگزین او کند که در نهایت رابرت مولر، مشاور ویژه ترامپ و رئیس تحقیقات درخصوص دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را از سمتش برکنار کند.

دموکرات‌ها مدعی هستند روسیه با دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و هک کردن رایانه‌های ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد این حزب یاعث پیروزی دونالد ترامپ در این رقابت‌ها شده است. از سوی دیگر، دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ، 11 ژوئیه سال جاری میلادی، ایمیلی را منتشر کرد که نشان می داد او ژوئن سال 2016 و در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا، با ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روس، که اطلاعات محرمانه ای را درباره «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در این انتخابات در اختیار داشت، دیدار کرده است. این اطلاعات ظاهراً از سوی دولت روسیه در اختیار ناتالیا وسلنیتسکایا قرار گرفته بود. بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، در این دیدار علاوه بر دونالد ترامپ جونیور، «جرد کوشنر»، داماد ترامپ، و «پل مانافورت»، مدیر وقت کمپین انتخاباتی ترامپ، نیز حضور داشته‌اند. گزارش‌های مربوط به دیدار دونالد ترامپ جونیور و روس ها باعث تقویت گمانه‌زنی‌ها درخصوص دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شده است.

 

انتهای پیام/

تلاش ترامپ برای برکناری سشنز و مولر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار