اصفهان؛

تأمین 30 درصد نیاز آب فضای سبز شهر اصفهان از پساب

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با اجرای طرحهای زیست‌محیطی اصفهان برای 20 سال آینده هر سال 12.5 میلیون مترمکعب آب قابل استفاده در فضای سبز شهری داریم که این میزان 30 درصد کل آبیاری فضای سبز شهر اصفهان را تأمین می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا مصور  امروز در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های زیست‌محیطی شهر اصفهان اظهار کرد: در حوزه پسماند، شهرداری اصفهان به درجه مطلوبی برای دفن آن‌ها در شهر اصفهان رسیده است؛ همچنین در حوزه تفکیک زباله در مبدأ در کشور سرآمد هستیم.

وی با بیان اینکه حدود دو هفته دیگر یکی از افتتاحیه بزرگ شهرداری اصفهان مربوط به حوزه پسماند خواهد بود، افزود: در حوزه ساماندهی مشاغل، شهرداری اصفهان بیش از 400 میلیارد تومان پروژه را برای فراهم کردن زیرساخت‌های ساماندهی مشاغل در دست اقدام دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: اصفهان با داشتن 300 کیلووات نیروگاه خورشیدی در حوزه مصرف انرژی تجدید پذیر گام‌هایی را برداشته است و 100 کیلووات دیگر نیز در دست اقدام و امضای تفاهم‌نامه است.

مصور ادامه داد: در منطقه 12 شهرداری اصفهان با بهره‌برداری از خطوط انتقال آب با عرض حدود 6.9 فضای سبز بختیار دشت که در حال نابودی بود دوباره احیا شد.

وی با اشاره به استفاده از پساب‌ها در آبیاری فضای سبز شهر اصفهان اضافه کرد: با اجرای این پروژه‌ها برای 20 سال آینده هر سال 12.5 میلیون مترمکعب آب قابل استفاده در فضای سبز شهری داریم که این میزان 30 درصد کل آبیاری فضای سبز شهر اصفهان را تأمین می‌کند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.