ثروتمندترین مرد آسیا می‌خواهد یک میلیون شغل در آمریکا ایجاد کند

موسس شرکت علی‌بابا قبل از مراسم تحلیف ترامپ به او قول ایجاد یک میلیون شغل را در آمریکا داد.

ثروتمندترین مرد آسیا می‌خواهد یک میلیون شغل در آمریکا ایجاد کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نوشته گاردین، «جک ما» ثروتمندترین مرد آسیا قرار بود زندگی متوسطی داشته باشد. او در آزمون ورودی دانشگاه های چین چندین بار رد شد تا این که در نهایت در بدترین دانشگاه در «هانگ ژو» پذیرفته شد، او از ده ها کار نیز اخراج شد؛ حتی از فروش فست فود در رستوران زنجیره ای «کی اف سی»! او آماده زندگی ساده به عنوان معلم انگلیسی در شرق چین شده بود، تا اینکه در سفری به شهر سیاتل در آمریکا به عنوان مترجم برای یک نمایندگی تجاری همه چیز برای او تغییر کرد.

یکی از دوستان جک ما اینترنت را به او نشان داد. دو دهه بعد او ثروتمندترین مرد آسیا شد و اکنون رئیس یک امپراتوری تجاری بزرگ است که یکی از زیر مجموعه‌های آن شرکت علی بابا - یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی جهان - است.

جک ما حالا دوباره توجهش به آمریکا جلب شده است. او در دیدار مهم خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قبل از مراسم تحلیف به او وعده ایجاد یک میلیون فرصت شغلی جدید را در آمریکا داد. جک ما هفته پیش دوباره به آمریکا رفت و «ویلبور راس» وزیر بازرگانی آمریکا در جلسه بین تاجران آمریکایی و چینی در کنار او نشست. با توجه به اینکه شرکت‌های آمریکایی از سرمایه‌گذاری چینی‌ها واهمه دارند، روابط او با ترامپ می‌تواند به او در ایجاد شغل در آمریکا کمک کند.

برای ترامپ، خبر ایجاد شغل از سوی جک ما بسیار مهمتر از خود شغل های ایجاد شده است.

«دونکان کلارک» دوست جک و نویسنده کتاب «علی بابا: خانه ای که جک ما ساخت» میگوید: ترامپ به چیزی که بزرگ و با هیبت نباشد اهمیت نمیدهد. به همین دلیل، جک ما با خود گفت یک میلیون عدد خوبیست تا توجهش را جلب کند؛ در حالیکه چنین امری بدون یک سرمایه اولیه عظیم ناممکن است."

سالهاست جک ما برای رسیدن به این هدف که فروشندگان آمریکایی در علی بابا به خریداران چینی کالا بفروشند، تلاش میکند. در مقایسه با شرکت خصوصی «والمارت» که یک و نیم میلیون شغل ایجاد کرده، اگر جک ما بتواند یک میلیون نفر را در آمریکا صاحب شغل کند آمار بیکاران در آمریکا 14 درصد کاهش میابد که عدد به نسبت بزرگیست.

جک ما در تلاش است دولت آمریکا را توجیه کند که فعالیت های او به آنها صدمه نمی‌زند و همزمان پیشنهاد 1.5میلیارد دلاری به «مانی گرام»، دومین شرکت بزرگ انتقال وجه آمریکا داده که باعث نگرانی های امنیتی در آمریکا شده است.

انتهای پیام /

 

اشتغال‌زایی در آمریکا توسط ثروتمندترین مرد آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
China
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
چرا امریکا بیا ایران خوش میگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
وااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۱۸:۲۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
چرا امریکا بیا ایران خوش میگذره
آخرین اخبار