سمنان;

قيمت مرغ در استان سمنان كاهش مي‌يابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به روند افزایش گوشت مرغ در روزهای اخیر در این استان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده قیمت مرغ در استان سمنان کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه تنظیم بازار مرغ استان سمنان گفت: بخش عمده‌ای از علل افزایش مرغ در استان به علت افزایش تقاضا در استانهای همجوار مخصوصا تهران بدلیل افزایش بیش از حد دما در برخی از استانها و کاهش تولید که این مهم سبب شده است تا میزان تولید مرغ کاهش‌یافته و به‌تبع آن قیمت مرغ در بازار افزایش یابد.


وی با بیان اینکه موضوع افت تولید و کاهش وزن مرغ زنده در همه کشور اتفاق افتاده است عنوان کرد: این در حالی است که در 4 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 15 تا 20 درصدی جوجه ریزی در استان سمنان بوده‌ایم.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش قیمت مرغ در استان سمنان گفت: جلسات متعدد تنظیم بازار مرغ استان با حضور متصدیان این بخش برگزارشده و در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان تصمیمات لازم برای کاهش قیمت مرغ در استان سمنان اخذ شد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار مرغ استان اظهار داشت: با هماهنگی انجام‌شده بین کشتارگاه‌های استان و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت،تعزیرات و استانداری استان سمنان تصمیم گرفته شد که ضریب کشتارگاه‌های استان به مدت یک هفته از 1.46 به 1.40 کاهش یابد.


میرعماد به دیگر اقدامات انجام‌شده برای کاهش قیمت مرغ در استان سمنان اشاره کرد و افزود: توزیع مرغ منجمد در استان یکی از راهکارهای پیشنهادی ستاد تنظیم بازار مرغ برای کاهش قیمت این محصول بوده است.


وی گفت: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده قیمت مرغ در استان سمنان کاهش محسوسی داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود که قیمت هرکیلو مرغ به 81 هزار ریال کاهش یابد.

 

انتهای پیام / ه

 

از قیمت مرغ در استان سمنان چه خبر؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار