اهواز؛

توسعه شهرستان کارون مستلزم مشارکت صنایع پیرامون

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود صنایع پیرامونی شهرستان کارون در روند توسعه کوت عبدالله و روستاهای تابعه مشارکت مستمر داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،جواد کاظمی، نماینده مردم اهواز درمجلس شورای اسلامی بیان داشت: شرکت توسعه نیشکر باتوجه به ایجاد آلایندگی و استفاده از زیرساخت های شهرستان کارون متاسفانه حق آلایندگی و ارزش افزوده قانونی را مطابق مصوبات مجلس و دستورالعمل های دولت به شهرستان پرداخت نمی کند.

وی افزود: شرکت توسعه نیشکر موظف است در قبال زمین های کشاورزی مردم، فرصت اشتغال را برای جوانان کوت عبدالله مهیا و در جهت توانمند سازی تلاش کند.

کاظمی نسب درخواست کرد: صنایع، دستگاه های اجرایی و سازمان ها در مسیر توسعه و تقویت زیرساخت های شهرستان کارون قدم های عملی بردارند.

وی عنوان داشت: شهرستان کارون نیازمند احداث شهرک صنعتی یا ناحیه صنعتی است تا عرصه و کانونی به منظور گسترش صنایع تبدیلی به ویژه برای محصول نخلستان ها و تاکستان ها باشد.

کاظمی نسب استقرار شعبه های دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور به منظور توسعه ظرفیت های آموزشی گسترش تحصیلات تکمیلی و فناوری های کاربردی را یک ضرورت جدی برای شهرستان کارون برشمرد و افزود: به طور حتم فراهم کردن فضای آموزش عالی در شهرستان بستر توسعه متوازن و پایدار را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: یکى از راه‌ حل‌هاى توسعهٔ شهرهاى جدید، توسعهٔ شهر و پخش جمعیت و تأسیسات شهرى به‌صورت اقمارى است.

کاظمی نسب گفت: به منظور ارائه خدمات رفاهی و تسهیل امور درمانی باتوجه به پرداخت های کلان حق بیمه توسطه کارگران و کارکنان ساکن در این محدوده و صنایع وابسته مردم نیازمند ایجاد و راه اندازی درمانگاه شبانه روزی تامین اجتماعی و تجهیز بیمارستان سینا در چارچوب وعده های پیشین معاون وزیر بهداشت و درمان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما نگران هستیم که به دلیل نبود مرکز آتش نشانی در شهرستان کارون و پوشش حواث شهرستان از جانب اهواز، شاهد اتفاقات ناگواری شویم که در این صورت همه ما مسوول هستیم.


انتهای پیام/م

راه حل های توسعه شهرستان کارون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.