ارتقای فعالیت‌های مشارکتی‌ دانشجومعلمان‌ در قالب برنامه‌های ورزشی‌

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: المپیاد ورزشی دانشجومعلمان‌ برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجومعلمان‌ و توجه به بحث آموزش‌های مشارکتی‌ برگزار می‌شود.

ارتقای فعالیت‌های مشارکتی‌ به دانشجومعلمان‌ در قالب برنامه‌های ورزشی‌به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست‌ خبری بیست و سومین المپیاد ورزشی دانشجو معلمان با حضور معصومه علی‌نژاد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، میترا روحی مدیر کل امور تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان صبح امروز در محل این دانشگاه برگزار شد.

 در این مراسم علی‌نژاد با اشاره به اینکه‌ بیست و سومین دوره المپیاد ورزشی دانشجو معلمان مخاطبان خاص خود را دارد، گفت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی مأموریت‌گرا بوده و با توجه به خوابگاهی‌ بودن فضای آن چنین برنامه‌های به شور و نشاط دانشجویی کمک می‌کند و یکی از اولویت‌ها ارتقاء وضعیت خوابگاهی‌ بوده است.

 وی ادامه داد: در بیست‌و سومین المپیاد دانشجو معلمان که در استان مرکزی برگزار می‌شود اهداف متعددی در نظر گرفته شده و از جمله مهمترین‌ این موارد عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام ورزش‌ قهرمانی و همگانی‌، تحقق اهداف اساسنامه‌ دانشگاه و سند تحول بنیادین‌ آموزش و پرورش، جهت‌دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجو‌معلمان، افزایش جمعیت دانشجویان تحت پوشش فعالیت‌های تربیت‌ بدنی، جلب مشتریان و افزایش مساعدت پردیس‌های دانشگاهی‌، ایجاد انگیزه برای استمرار‌ فعالیت‌های ورزشی، شناسایی، جذب و هدایت چهره‌های مستعد ورزشی و مو‌اردی دیگر با این محوریت است.

 معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: این المپیاد بزرگترین‌ رویداد ملی ورزش دانشجویی دانشگاه فرهنگیان محسوب شده‌ و امیدواریم دانشجومعلمان‌ در این برنامه اوقات ارزشمندی‌ را همراه با شور و نشاط ورزشی دنبال کرده و از آن بهره‌ کافی را ببرند.

 علی‌نژاد با اشاره به اینکه قریب به 3 هزار نفر در این المپیاد طی 2 هفته شرکت خواهد کرد، تصریح کرد: این برنامه‌ از 12 مرداد ماه آغاز شده و تا 26 مرداد ادامه پیدا می‌کند و در این برنامه از 12 تا 19 مرداد برگزاری المپیاد برادران و از 20 تا 26 مرداد المپیاد خواهران برگزار می‌شود.

 وی عنوان کرد: در مراسم افتتاحیه‌ و اختتامیه بیست‌و سومین المپیاد دانشجو معلمان از مسئولان آموزش و پرورش نیز دعوت شده تا هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

 معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در خصوص تأمین بودجه بیست‌و سومین المپیاد دانشجو معلمان بیان کرد: این بودجه از طریق سرانه‌ ورزشی دانشگاه‌ تأمین شده و علت برگزاری‌ آن در ایام تابستان‌ به دلیل آمادگی دانشجومعلمان‌ برای مسابقات و متناسب‌ با تقویم آموزشی‌ بوده است.

 وی در مورد کیفیت‌بخشی و افزایش تعداد رشته‌های ورزشی در دوره‌های آتی گفت: بحث کیفیت‌بخشی و کمیت‌ مسئله‌ای است که بخشی از آن به منابع مالی و اعتبارات بستگی دارد و باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم البته به دنبال افزایش کیفیت‌ و همینطور کمیت‌ مسابقات هستیم.

علی‌نژاد‌ افزود: در المپیاد ورزشی دانشجویان‌ کشور که چندی پیش برگزار شد، دانشجو معلمان‌ درخشش خوبی‌ داشتند و در بخش دختران رتبه اول و چهارم و در بخش پسران یک رتبه اول کسب کردیم که در میان 95 دانشگاه کشور نتیجه قابل قبولی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه برابر جنسیتی به شرکت دانشجو معلمان در المپیاد ورزشی داریم گفت: با توجه به استقبال دانشجو معلمان و کسب نتایج در مسابقات پردیس‌های دانشگاهی این پردیس‌های دانشگاهی دانشجو معلمانی برای المپیاد ورزشی شرکت خواهند کرد.

تلاش برای افزایش رشته‌های موجود در المپیاد ورزشی دانشجو معلمان

روحی در مورد این دوره از مسابقات با اشاره به اینکه اهمیت ورزش قهرمانی از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: علاوه بر این مسئله توجه به بحث ورزش‌های همگانی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این المپیاد سعی شده تا دانشجویانی که رشته‌های غیر از تربیت بدنی داشته یا کمتر در بعد تربیت بدنی فعالیت می‌کردند وارد عمل شوند.

وی افزود: المپیاد ورزشی فرصت خوبی برای دانشجو معلمان بوده تا علاوه بر توجه به بحث سلامت و تحرک همدلی و مساعدت را در قالب فعالیت‌های تیمی تمرین کنند.

مدیر کل امور تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه هزار و ۴۳۴ نفر در بخش پسران و در مجموع ورزشکاران سرپرست و مربی در این دوره از رقابت‌ها شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در بخش دختران نیز با احتساب دانشجویان ورزشکار سرپرست و مربی هزار و ۱۴۰ نفر در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

روحی به رشته‌های موجود در این رقابت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در بخش دختران رشته‌های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، دو و میدانی، بدمینتون و تکواندو در نظر گرفته شده همچنین در بخش پسران رشته‌های والیبال، فو‌تسال، تنیس روی میز، دو و میدانی، تکو‌اندو و کشتی آزاد مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این رقابت‌ها علاوه بر مسابقات کارگاه‌های آموزشی، جنگ‌های شادی، مراسم عبادی، برنامه‌های جانبی از این قبیل در نظر گرفته شده تا دانشجویان در فضایی پر نشاط قرار داشته باشند.

روحی افزود: دانشجویان با شرکت در این رقابت‌ها و برگزیده شدن در آن حائز امتیازاتی خواهند شد، از جمله اینکه امتیازاتی در پردیس‌ها برای آن‌ها محسوب می‌شود و از همه مهمتر اینکه تضمینی برای سلامت و تحرک آن‌ها خواهد بود علاوه بر این مسئله در نظر داریم تا تیم‌های برگزیده در رقابت‌های مناطق ده گانه وزارت علوم که مهر ماه برگزار می‌شود شرکت کنند همچنین رتبه‌های برتر به المپیاد دانشجویی دعوت شده تا در مسابقات دانشجویان جهان امکان حضور داشته باشند.

مدیر کل امور تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه به دنبال افزایش رشته‌های موجود در المپیاد ورزشی هستیم، گفت: این مسئله را پیشنهاد دادیم، اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است و حتی برای حضور سایر کشور‌ها در این برنامه احتمالاً پیشنهاداتی در آینده ارائه خواهد شد.

روحی یادآور شد: رویدادهای ورزشی و ورزش‌های همگانی ضروری‌ترین روش غنی‌سازی اوقات فراغت محسوب شده و با اتخاذ سیاست‌ها و اجرای شیوه‌های مناسب و سنجیده بسترهای لازم برای اجرای آن را تأمین خواهیم کرد.

انتهای پیام/

امکان حضور دانشجو معلمان برتر ورزشی در مسابقات جهانی دانشجویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.