رییس کارخانه قند شیروان:

شکر خام آلوده به نمک از چرخه تصفیه خارج شد

رییس کارخانه قند شیروان گفت: تاکنون 38 هزار تن شکر خام در این کارخانه تصفیه شده و پیش بینی می شود تا پایان مردادماه سال جاری 52 هزار تن شکر خام تصفیه شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدحسین صالحی رییس کارخانه قند شیروان گفت: در روزهای اخیر اخباری مبنی بر فروش نمک به جای شکر خام به کارخانه قند شیروان منتشر شده بود که جهت اطلاع و تنویر افکار عمومی باید به اطلاع برسانیم کارخانه قند شیروان طبق قراردادهایی که با شرکت های وارد کننده شکر خام می بندد فقط وظیفه تصفیه شکر های ارسالی از سوی این شرکت ها را به عهده دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه انبار شکر خام بدلیل فعالیت کارخانه با ظرفیت بالا ، تقریبا خالی شده بود ، شکرهای خام آلوده به نمک وارده به شرکت در حد دو کامیون 25 تنی پس از تخلیه در انبار وارد مدار و چرخه تصفیه شدند که با اطلاع واحد فنی مبنی بر افت درصد خلوص شربت رقیق و غلیظ، موضوع مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد شکر خام وارد شده به چرخه آلوده به نمک بوده است.


صالحی اظهار کرد: پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله شکرهای خام آلوده به نمک  از انبار تفکیک شدند و ظرفیت چرخه تولید و تصفیه شکر به مدت 24 ساعت کاهش یافت و خط تولید از طریق تزریق ملاس و شست وشو پاکسازی شد و فعالیت کارخانه به حالت عادی بازگشت.


رییس کارخانه قند شیروان با بیان اینکه موضوع شکرهای خام آلوده به نمک را سریعا به سایر کارخانه های قند کشور اعلام کردیم، گفت: در این راستا موضوع  با فرماندهی انتظامی شیروان در میان گذاشته شد و دستور رسیدگی سریع به موضوع جهت دستگیری عوامل مرتبط صادر شد.


وی با بیان اینکه در گذشته موارد متعددی در کارخانه های کشور مشاهده شده که ماسه و ذرت به شکر های خام مخلوط کرده بودند افزود: با توجه به اعلام موضوع به کارخانه های کشور، یک مورد مشابه از کارخانه قند خوی گزارش شد که با تلاش و پیگیری فرماندهی انتظامی شیروان و پلیس آگاهی ، یکی از رانندگان  در نزدیکی شهر خوی با بار آلوده دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.


صالحی با تشکر از مجموعه نیروی انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان بابت پیگیری سریع و دقیق موضوع گفت: در حال حاضر 450 نفر بصورت مستقیم در کارخانه قند شیروان مشغول به فعالیت هستند که با آغاز بهره برداری چغندری این تعداد نیرو به بیش از 700 نفر افزایش پیدا می کند.

شکر خام آلوده به نمک از چرخه تصفیه خارج شد

شکر خام آلوده به نمک از چرخه تصفیه خارج شد

انتهای پیام/

فروش نمک به جای شکر در شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.