وزیر صنعت، معدن ؛

گندله سازی سنگان، بزرگترین گندله سازی شرق ایران محسوب می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گندله سازی سنگان را بزرگترین گندله سازی شرق کشور دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محمدرضا نعمت زاده درمراسم افتتاح   کارخانه گندله سازی فولاد سنگان خواف گفت: در منطقه سنگان چندین طرح داریم که ۲ کنسانتره درحال کار و سومین آن امروز با ۸۰۰ هزارتن ظرفیت افتتاح شد.

وی ادامه داد: اکنون نزدیک ۴ و سه دهم میلیون تن کنسانتره داریم که ظرفیت این واحد ۵ میلیون تن گندله است.

وی با بیان اینکه این واحد بزرگترین گندله سازی شرق ایران محسوب می‌شود، افزود: در این منطقه ۲۱ میلیون تن پیش بینی کرده بودیم که اینک و نیم ۲۲ میلیون تن کنسانتره تولید می‌شود و ۱۷ ونیم میلیون تن گندله خواهیم داشت.

نعمت زاده با اشاره به اینکه تا ۳ سال آینده تمام پروژه‌ها راه اندازی می‌شود، بیان کرد: یک واحد ۵ میلیون تن هم تا دوماه دیگر راه اندازی می‌شود با راه اندازی این واحد به ۱۰ میلیون تن گندله میرسیم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با تکمیل این پروژه‌ها در سال ۱۰ میلیون تن هم تولیدات معدن داریم که با تکمیل آن‌ها ۴۰ میلیون تن سنگ آهن از معادن را استخراج می‌شود و در آخر ۱۲۰ میلیون تن هم باطله برداری می‌شود.

وی افزود: برای این عملیات بزرگ و برای انتخاب پیمانکاران مناسب مناقصه برگزار شد.

نعمت زاده همچنین خواستار همکاری بیشتر سازمان محیط زیست در منطقه شد و افزود: در حال حاضر موفق به احداث پارک ۱۲۰ هکتاری شده ایم که در آن شاهد کشت گیاهان مناسب و سازگار برای ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران علیرغم کمبود آب هستیم.

وی در پایان میزان سرمایه گذاری این پروژه را ۸ میلیاردتومان ذکر کرد و افزد: این سرمایه بدون تخصیص اعتبارات دولتی و تسهیلات صندوق و فاینانس خارجی درحال انجام است.

 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

سفر وزیر صنعت ومعدن به سنگان خواف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار