تبریز؛

برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر با نیازهای ویژه کشور در تبریز

رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌شرقی از برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر با نیازهای ویژه کشور به میزبانی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مریم خوشبخت رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی، محیطی مناسب برای رشد ابعاد مختلف اجتماعی، جسمانی و اخلاقی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است، گفت: از 16 تا 24 مرداد ماه میزبان 971 دانش آموز، مربی و سرپرست در نوزدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه کشور با شعار« ما می‌توانیم» هستیم.

وی افزود: این مسابقات در 2 مرحله است که از 17 تا 20 مرداد میزبان گروه‌های دانش‌آموزان آسیب‌دیده شنوایی، جسمی حرکتی و کم‌توان ذهنی و از 21 تا 24 مرداد ماه میزبان گروه دانش آموزان آسیب‌دیده بینایی و کم‌توان ذهنی خواهیم بود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: گروه اول شرکت‌کننده در این رقابت‌ها 16 مرداد ماه پذیرش می‌شوند و 17 مرداد ماه بعد از مراسم افتتاحیه مسابقات به طور رسمی آغاز می‌شود و در گروه دانش آموزان جسمی- حرکتی 123 نفر در رشته‌های تنیس روی میز، شطرنج و بوچیا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

خوشبخت تصریح کرد: در گروه دانش‌آموزان آسیب‌دیده شنوایی نیز 275 نفر در شته‌های آمادگی جسمانی، تنیس روی میز و والیبال و در گروه کم‌توان ذهنی نیز 40 دانش آموز در رشته ورزشی تنیس روی میز به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه گروه دوم دانش‌آموزان 20 مرداد ماه پذیرش می‌شوند و مسابقات از 21 مرداد آغاز می‌شود، گفت: در گروه آسیب دیده بینایی 140 دانش آموز دختر در رشته‌های گلبال، شطرنج و دوومیدانی و در گروه کم‌توان ذهنی 375 دانش آموز در رشته‌های گوی‌رانی و دوومیدانی رقابت می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان این که استان آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های لازم برای برگزاری مسابقات کشوری را دارد، گفت: برای برگزاری بهتر مسابقات، بهترین سالن‌ها را برای این رویداد ورزشی در نظر گرفته‌ایم.

خوشبخت گفت: مسابقات آمادگی جسمانی و گوی‌رانی در سالن قطران، تنیس روی میز در سالن حمزه، شطرنج در مجتمع غلامرضا مردانی‌آذر، بوچیا در مدرسه شهید نوری، گلبال در سالن امام علی(ع) و دوومیدانی در پیست علی‌آبادی برگزار می‌شود.

وی با بیان این که افتتاحیه با شکوهی برای این مسابقات در نظر گرفته شده است، ادامه داد: مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها ساعت 19 روز سه شنبه 17مرداد ماه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، رؤسای آموزش و پرورش استثنایی استان‎ها و سایر مسؤولان کشوری و استانی در سالن امام علی (ع) و مراسم اختتامیه نیز 23 مرداد ماه در سالن دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به مقوله تبریز 2018گفت: سازمان‎ها و دستگاه‌های مختلف برای همکاری در این رویداد ورزشی دانش‎آموزان با نیازهای ویژه کشور اعلام آمادگی کرده‌اند و برنامه‌های مختلف فرهنگی و تفریحی را با توجه به شرایط خاص این دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ایم و سعی خواهیم کرد دانش‌آموزان و سایر مهمانان با خاطره خوش تبریز را ترک کنند.

 

انتهای پیام/ش

حضور971 دانش آموز، مربی و سرپرست در نوزدهمین دوره مسابقات ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار