شهرکرد؛

افزایش ۲ برابری اعتبار ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد

در سال جاری، اعتبار ساخت و تعمیر مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) دو برابر افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: اعتبار حوزه مسکن کمیته امداد در سال ۹۶ حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است در حالی که این بودجه سال گذشته ۴ هزار میلیارد ریال بود.

وی افزود: سال گذشته ۴۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد ساخته و ۵۰ هزار واحد مسکونی نیز تعمیر و تحویل خانواده‌های تحت حمایت شد.

فتاح اضافه کرد: اگر استانداری و دولت زمین‌های قابل سکونت در مناطق روستایی و شهری را برای ساخت مسکن به کمیته امداد استان‌ها واگذار کنند، این نهاد هزینه ساخت خانه را تقبل خواهد کرد.

وی با اشاره به تدوین برنامه سه ساله برای حل مشکل مسکن مددجویان گفت: امسال سهمیه استان چهارمحال و بختیاری در تأمین مسکن ۲ برابر می‌شود و تا پایان سال ۷۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این نهاد برای رفع محرومیت‌ها در قالب نیازسنجی و برنامه ریزی‌های مشخص هر استان صورت می‌گیرد افزود: مستمری مددجویان با همکاری دولت و مجلس از ابتدای امسال بر مبنای متوسط ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار، حدود سه برابر افزایش یافته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اضافه کرد: اشتغال و توانمندسازی مددجویان اولویت کاری کمیته امداد است که با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی، عمکرد این نهاد در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و خودکفایی افراد تحت حمایت بیش از ۱۰۰ درصد بود.

فتاح با بیان اینکه بودجه این نهاد با همکاری دولت ۱۰ هزار میلیارد ریال تعیین شد ادامه داد: با تعامل بانک‌ها ۱۱ میلیارد ریال دیگر نیز برای اشتغالزایی مددجویان اختصاص یافت.

وی همچنین گفت: امسال بودجه این نهاد به ۲۱ هزار میلیارد ریال رسیده است و با دریافت این رقم سهم استان چهارمحال و بختیاری هم ۲ برابر می‌شود.

فتاح افزود: سال گذشته با ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق قرض الحسنه «امداد ولایت» برای مددجویان شغل ایجاد شد که امسال این میزان اعتبار به ۱۰ هزار ریال افزایش یافت.

دیدار با استاندار، تکریم و بررسی مشکلات اقتصادی و فرهنگی خانواده‌های تحت پوشش شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ، شرکت در نشست‌های تخصصی و جلسات مختلف با مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) و مددکاران استان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ف

اعتبار ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ۲ برابر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار