رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان؛

خلاء قانونی در حوزه عشایر نداریم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در برنامه ششم توسعه کشور در حوزه عشایر خلاء قانونی نداریم و مشکل اساسی، تلفیق زندگی روستایی با عشایر است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  جعفر رودری در دیدار استاندر و مجمع نمایندگان استان با سران عشایر استان در منطقه هنزاء افزود: پیگیری ماده 10 و 12 موجب می شود که بخشی از مشکلات آب عشایر از این محل رفع شود.
وی اظهار کرد: جاده های ارتباطی آبرسانی سیار نیاز به تامین اعتبار دارد که در سال 96 بخشی از این موارد تامین اعتبار شده اما اختصاص نیافته است و باید در جلسه هماهنگی، اولویت اجرای این پروژه ها را تعیین کنیم تا در سال جاری اجرایی شوند.
وی یادآور شد:برای اسکان، ایجاد جاده های ارتباطی و ابرسانی سیار در حوز ه تامین زیرساخت ها تلاش می شود که اعتبار تکمیلی اختصاص یابد و این مشکلات برطرف شود.
یکی از نمایندگان عشایر نیز در این نشست با اشاره به اینکه اساس مشکل مردم در منطقه هنزاء تا بندر نبود جاده مناسب است، گفت: وجود حداقل یک جاده روستایی در این منطقه بسیار ضروری است .
حسین سلیمانی افزود: بخش زیادی از اشتغال عشایر در حوزه صنایع دستی است و باید یک کاگروه ویژه با حضور متخصصان شکل گیرد تا هدایت شغلی و کارآفرینی صحیح در این رابطه انجام شود.
وی بیان کرد: بخش زیادی از افراد را می توان در بخش تولیدات عشایری و صنایع دستی ساماندهی کرده و زمینه اشتغال انها را فراهم کرد.
وی بر توسعه زیرساخت های ارتباطی در این منطقه تاکید کرد و ادامه داد: این منطقه با وجود دارا بودن 850 خانوار، فاقد خانه بهداشت است.
یکی دیگر از نمایندگان عشایر استان کرمان نیز با اشاره به اینکه مسائل عشایر، بنیانی است و باید به صورت بنیانی حل شود، گفت: جامعه عشایری رو به اضمحلال است و اگر با تصمیمات قانونی، این جمعیت احیا شود در سطح دنیا مطرح می شود و در تاریخ باقی خواهد ماند.
مرید پورامیری ادامه داد: به دلیل نبود قانون، جامعه عشایری همیشه به حاشیه رانده شده و مورد بی مهری قرارگرفته است.
وی افزود: در برنامه ششم نامی از عشایر برده شده است و با توجه به این موضوع، عشایر انتظار دارند که مانند شهر و روستا مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/ی

خلاء قانونی در حوزه عشایر نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار