اهواز

آغازهشتمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی در خوزستان

بیش از ١٨٢ اثر در 2 بخش فصیح و شعبی به دبیرخانه جشنواره رسید

آغازهشتمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی در خوزستان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین افتتاحیه این جشنواره با اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره اظهار داشت: این جشنواره از جمله برنامه ‌های جشنواره بین ‌المللی امام رضا(ع) است که امسال برای هشتمین بار و با کیفیت بهتر برگزار و با استقبال بسیاری از سوی شاعران داخلی و خارجی مواجه شده است.
محمد جورند در خصوص آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره گفت: بیش از ١٨٢ اثر در 2 بخش فصیح و شعبی به دبیرخانه جشنواره رسید که در مرحله بازبینی توسط هیات داوران متشکل از استادان برجسته ادب عرب، مورد داوری قرار گرفته است.
وی افزود: در مرحله نخست داوری نیز 30 اثر فصیح و 30 اثر شعبی و در مرحله نهایی هشت اثر شعبی و هشت اثر فصیح برای ارایه انتخاب شدند.
جوروند مبدا آثار دریافتی را از شاعران سراسر کشور و همچنین کشورهایی همچون عراق، لبنان، سوریه، یمن، بحرین، کویت و امارات در دو بخش شعر فصیح و شعبی عنوان کرد که در بخش شعبی رقابت میان کشور ایران و عراق و در بخش فصیح رقابت میان دیگر کشورها است.
در پایان این آیین کتاب «رحله ادبیه فی شعر الامام الخمینی(ره)» اثر عباس حزباوی شاعر خوزستانی نیز رونمایی شد.
هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی از مجموعه برنامه‌های فرهنگی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که همزمان با دهه کرامت در استان خوزستان برگزار شد.
مراسم پایانی این جشنواره چهارشنبه طبق روال همه ساله در شهرستان شوش و کنار مرقد دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) برگزار می شود.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.