نمازگزاران جمعه «بر مدار آفتاب» هشتم قرار گرفتند

کتاب «بر مدار آفتاب» به مناسبت سالروز ولادت فرخنده حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی؛ به مناسبت سالروز ولادت فرخنده حضرت علی‌ بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام)، کتاب «بر مدار آفتاب» برای آشنایی با تاریخِ زندگی پر برکت آن حضرت و همچنین سیره راهگشای ایشان به‌عنوان الگوی سبک زندگی صحیح در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

آنچه در زندگی امام رضا (علیه‌السلام) مانند دیگر امامان معصوم آشکار است، همه‌جانبه بودن رهنمودهای ایشان است. این جامعیت در روش زندگی فردی و اجتماعی که سرچشمه‌ای الهی دارد، سبب شده تا بهترین و کامل‌ترین الگو برای حیات سعادتمند بشر محسوب شوند و همگان بتوانند در ابعاد گوناگون زندگی، حتی جزئی‌ترین مسائل، به گفتار و رفتار ایشان تکیه کنند. کتاب «بر مدار آفتاب» با ارائه گوشه‌ای از حیات طیبه امام رضا (علیه‌السلام) سعی کرده تا سبک صحیح زندگی مؤمنانه را نشان دهد.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورامینی در کتاب «بر مدار آفتاب» نمایی از ارتباط امام هشتم با خدا را به زیبایی ترسیم کرده تا آن‌هایی که می‌خواهند راه حق را شناسایی کنند، به ایشان اقتدا نمایند. همچنین در فصلی دیگر مطالبی درباره «ارتباط با حجت خدا» بیان شده تا خواننده بتواند به ضرورت ارتباط با امام عصر(عج) در روزگار غیبت پی ببرد. «بر مدار آفتاب» علاوه بر بیان مباحث مفید و کاربردی درباره ارتباط با خود، ارتباط با خانه و خانواده و ارتباط با جامعه در سبک زندگی آفتاب هشتم، نکاتی کلیدی از سیره آن حضرت در زمینه بهداشت و سلامت فردی و جامعه مطرح کرده است.

کتاب «بر مدار آفتاب» سعی کرده در ذیل عناوین متنوع، تصویری واقعی و درست از زندگی فردی، اجتماعی، و معنوی یک الگوی الهی ارائه دهد و به خوبی هم از عهده آن برآمده است. حجت‌الاسلام پورامینی علی‌رغم توجه به جامعیت مباحث، سعی کرده تا با رعایت اختصار مطالب، به خصوصیات مخاطب امروز کتاب نیز توجه کند تا دچار کسالت نشود؛ لذا به بیان آنچه به سود خواننده است اکتفا کرده و از بیان موارد تکراری یا توضیح واضحات پرهیز کرده است. فصل‌بندی‌های مناسب، موضوعات کاربردی و حجمِ کمِ مطالبِ هر بخش، در کنار بیانِ جذاب و دلنشین، مطالعه «بر مدار آفتاب» را در فرصت‌های کوتاه مانند رفت‌وآمد در شهر یا لحظاتی پیش از خواب در ساعات پایانی شب، برای هر سطحی از مخاطب میسّر کرده تا خواننده‌ای که عادت زیادی به مطالعه ندارد هم بتواند از لذت مطالعه این کتاب بهره‌مند شود و گام به گام، شیوۀ درست زندگی در دنیای امروز را از سبک زندگی آفتاب هشتم بیاموزد.

این کتاب که دفتر نشر معارف آن را منتشر کرده است، در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

 

انتهای پیام/

 

کتابی درباره سیره امام هشتم شیعیان معرفی شد

 

انتهای پیام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار