در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نگاه زنانه یک نویسنده در کتاب «ریشه در باد»

داستان کوتاه «ریشه در باد» به دغدغه‌های نویسنده درباره مسائل زنان می‌پردازد.

کتایون لطفی نویسنده کتاب «ریشه در باد» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کتاب جدیدش گفت: کتاب «ریشه در باد» درون مایه‌ای عاشقانه دارد. به خاطر دغدغه‌هایی که درباره مسائل زنان دارم سعی کردم، یک مقدار ظلم‌هایی را که به زنان نسل گذشته شده بود در این کتاب بگنجانم. کتاب «ریشه در باد» درامی عاشقانه با تعدادی شخصیت دارد.

وی افزود: شخصیت‌های اصلی و فرعی زیادی در کتاب «ریشه در باد» دیده می‌شود. این کتاب یک داستان کوتاه بود به دلیل دلبستگی‌ام به شخصیت‌های داستان، ترجیح دادم آن را به یک رمان تبدیل کنم. اصلی‌ترین شخصیت داستان دختری به نام « رخساره » است. نام داستان را از حسی که این دختر در پایان داستان دارد، گرفتم. این کتاب را انتشارات نگار تابان منتشر کرده است.

نویسنده کتاب «ریشه در باد» در خصوص آثار در دست نگارشش اظهار داشت: پس از کتاب «ریشه در باد» یک داستان کوتاه و یک مجموعه طنز منتشر خواهم کرد. 9 تا 10 داستان از مجموعه کتاب داستان‌ کوتاهم و بخشی از کتاب مجموعه طنز را به صورت فایل صوتی در کانال تلگرامی‌ام و با صدای خودم قرار داده‌ام.

لطفی ادامه داد:  در سال 92 با انتشاراتی در مشهد کار کردم اما انتظارم در زمینه کیفیت و نوع چاپ کتاب برآورده نشد بنابراین ترجیح دادم انتشار کتاب «ریشه در باد» را به انتشارات نگار تابان بسپارم. تاکنون مدیریت این انتشاراتی بسیار منعطف بودند و مطابق خواسته‌هایم کتابم را چاپ کردند. در صورت ادامه این روند همچنان با این انتشاراتی کار می‌کنم. من به نوعی از کار ترجمه به نویسندگی بازگشتم.

 

انتهای پیام/

جزئیات آخرین آثار کتایون لطفی از زبان خودش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.