مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان:

حمایت های شغلی از فرزندان شهداء و ایثارگران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران از اولویت های اصلی دستگاههای اجرایی و بنگاههای اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  علی آشتاب در جلسه هم اندیشی اشتغال و کارآفرینی فرزندان شهداء و ایثارگران با تاکید بر لزوم حمایت های شغلی از فرزندان شهداء و ایثارگران گفت: همه مسئولان و دست اندرکاران نظام وظیفه دارند قدردان خانواده ‌های شهداء و ایثارگران باشند و ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای فرزندان شهدای این مرز و بوم یکی از مهمترین اولویت های همه دستگاههای اجرایی و بنگاه های اقتصادی است.

وی افزود : با تدوین سند اشتغال در استان امسال سهم اشتغال برای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز مشخص شده است که امسال بایستی محقق گردد.

آشتاب گفت: مهمترین الزمات تحقق این سند همکاری و مشارکت مردم و بخش خصوصی است آنچنان که این سند با هدف شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های اقتصادی و اشتغالزای لرستان در بخش های مختلف صنعتی ، تولیدی، کشاورزی، خدماتی، اجتماعی و فرهنگی، تهیه و تنظیم شده است که نیاز است هم مردم و هم بخش خصوصی در این امر مهم مشارکت و همکاری داشته باشند .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به نگاه متفاوت به اشتغال در کشور خاطر نشان کرد: نباید تنها نگاه به اشتغال، استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باشد بلکه هر فعالیت مشروعی که منجر به تولید ثروت شود، کار نامیده می‌شود.

آشتاب با اشاره به لزوم نیازسنجی آموزش در سند اشتغال لرستان افزود: در این سند در بخش‌های مختلف برای 30هزار نفر آموزشهای مهارت و کسب و کار تدارک دیده شده است که توسط سازمان فنی و حرفه ای استان انجام می شود و می‌تواند مکمل ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان باشد.

وی سهم لرستان را از محل طرح فراگیر اشتغال ۳.۹۶ درصد برشمرد و ابراز داشت: اعتبارات این طرح در کل کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان و سهم لرستان ۷۹۲ میلیارد تومان است و باید برای ۲۵ هزار نفر از این محل شغل ایجاد شود.

آشتاب با اشاره به ثبت‌نام 27هزار فارغ‌التحصیل لرستانی در سامانه کارورزی اضافه کرد: 7هزار نفر از این افراد واجد شرایط هستند که بعد از طی مراحل مربوط، جذب می‌شوند.

وی از شناسایی 312 واحد پذیرنده این افراد خبر داد و گفت: کارفامایانی که برای پذیرش این ثبت‌نام شدگان اقدام کنند، مشمول دو سال معافیت بیمه‌ای سهم کارفرمایی می‌شوند.

انتهای پیام/ د

اشتغال و کارآفرینی فرزندان شهداء و ایثارگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.