کرمانشاه؛

برگزاری جشنواره گردشگری ترخینه

جشنواره گردشگری «ترخینه» در روستای کرتویج برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ یاور عبیری دبیر جشنواره  گفت: جشنواره گردشگری ترخینه، روز جمعه هفته جاری (13 مرداد) و در محل روستای کرتویج بخش دینور برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه ترخینه یکی از محصولات خوراکی پرطرفدار منطقه است که در تابستان تهیه شده و در زمستان مورد مصرف قرار می گیرد، افزود: در این جشنواره اجرای مراحل صفر تا صد نحوه تهیه ترخینه با حضور خود گردشگران و مشارکت آنها در اجرای برنامه را خواهیم داشت.

 دبیر این جشنواره گردشگری همچنین از مشک زنی، اسب سواری و الاغ سواری، برپایی سیاه چادر، نمایش لباس های کردی جهت عکس گرفتن، نمایش قالی بافی و گلیم بافی، بازدید از تپه تاریخی شیخی آباد، اجرای موسیقی محلی و هلپرکه به همراه ساز و دهل و ... را از دیگر بخش های جنبی این جشنواره گردشگری عنوان کرد.

 وی در ادامه گفت: روستای کرتویج علیا  یکی از روستاهای خوش آب و هوای بخش دینور استان کرمانشاه است که پتانسیل های بسیار خوبی چه در بعد تاریخی و چه در بعد طبیعی برای جذب گردشگر دارد.

 عبیری ادامه داد: وجود تپه تاریخی شیخی آباد کرتویج در این روستا که اولین سکونتگاه بشر در خاورمیانه بوده از جاذبه های کم نظیر این روستا برای حضور گردشگران است.

 مسئول اقامتگاه بوم گردی آرتین دینور اظهارکرد: اولین اقامتگاه بوم گردی استان کرمانشاه در این روستا ایجاد شده و  شرایط لازم برای حضور و اسکان گردشگران در این روستا فراهم است.

 

انتهای پیام/پ

جشنواره گردشگری ترخینه در دینور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار