حمل و نقل و ترافیک عمومی در هفته‌ای که گذشت؛

تخلفات گسترده موجب تعطیلی ۱۵ مراکز معاینه فنی شد/ ثبت نام ۵ هزار متقاضی در طرح نوسازی تاکسی مدل ۸۶

مهم‌ترین اخبار حمل و نقل و ترافیک عمومی را با یک کلیک مشاهده کنید.

تخلفات گسترده موجب تعطیلی ۱۵ مراکز معاینه فنی شد/ ثبت نام ۵ هزار متقاضی در طرح نوسازی تاکسی مدل ۸۶به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛حمل و نقل و ترافیک عمومی در هفته‌ای که گذشت شاهد رویداد‌هایی بود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

 تخلفات گسترده موجب تعطیلی ۱۵ مراکز معاینه فنی شد

سعید قیصر مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور و دبیر اجرایی معاینه فنی خودرو‌های سبک گفت: در بازرسی‌های انجام شده و رصد از مراکز معاینه فنی،تخلف ۱۵ مرکز در کشور محرز شد و نسبت به تعطیلی مراکز معاینه فنی متخلف اقدام شد.

وی افزود: مهمترین تخلف این مراکز دستکاری دستگاه‌ها برای تست قطعات خودرو و کارکرد آن‌ها بود و برای خودرویی که حائز اخذ معاینه فنی نبوده برگه معاینه فنی صادر شده بود.

 

 ثبت نام ۵ هزار متقاضی در طرح نوسازی تاکسی مدل ۸۶

امیر جعفرپور مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در طرح نوسازی تاکسی‌های مدل ۸۶، پنج هزار متقاضی ثبت نام کردند که تاکسی صفر در مدت دو هفته تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: طرح نوسازی تمامی تاکسی‌های فرسوده از بهمن ماه سال ۹۴ کلید خورد که تاکنون ۷۷ هزار ثبت نام صورت گرفته و ۶۰ هزار و ۵۰۰ متقاضی، بانک و نمایندگی خود را انتخاب کرده اند.

 

هزینه مراجعه به مراکز معاینه فنی چقدر است؟

 خودرو‌های صفر، ۴ سال از معاینه فنی معاف می‌شوند، اما خودرو‌هایی که از سال تولیدشان بیش از 4 سال گذشته است باید هر سال معاینه فنی اخذ کنند.
صاحبان خودرو برای اخذ معاینه فنی باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و بر اساس مصوبه هیئت وزیران، مبلغ 22 هزار تومان به عنوان هزینه ورودی به مرکز معاینه فنی از مالک خودرو اخذ می‌شود و اگر در تست‌ها خودرو مردود شود، باید مالک خودرو برای مراجعه مجدد مبلغ 5هزار تومان پرداخت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار