قم؛

توزیع گوشت وارداتی با هدف کمک به قشرآسیب پذیر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: توزیع گوشت های وارداتی بهترین راهکار برای بهره مندی اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه از این کالای اساسی است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  طلایی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بیست و دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار و ارزاق عمومی قم بیان کرد: افزایش قیمت دام زنده کیلویی167 هزار تا 170 هزار ریال در میدان دام استان و همچنین کاهش قیمت پوست از عمده ترین دلایل بالا رفتن نرخ گوشت نه تنها در قم بلکه در سراسر کشور است.


وی با اشاره به موضوع واردات گوشت به منظور فراهم نمودن زمینه برای مصرف افرادی که توانایی مالی کمتری دارند، افزود: استفاده از ظرفیت گوشت های وارداتی برای تنظیم بازار در استان های، تهران، خراسان رضوی و اصفهان به لحاظ رضایتمندی مردم تجربه موفقی بوده و تا حدودی این امر را محقق نموده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه برغم همه تاکیدهای صورت گرفته از سوی استانداری هنوز در خصوص اجرایی کردن بحث واردات گوشت به استان هیچ اقدامی انجام نشده است، افزود: اعتقاد دست اندرکاران و مسئولان ذی ربط این است که بخش خصوصی به این کار ورود پیدا کند، و با توجه به کم درآمد بودن قسمت اعظمی از جمعیت استان باید علاوه بر قیمت های بالای گوشت در بازار مصرف ، قیمت مناسبی نیز داشته باشیم.


طلایی همچنین با بیان اینکه قیمت گوشتی که توسط دولت و تحت نظارت کامل دامپزشکی وارد استان می شود به صورت شقه کیلویی 290 هزار ریال است و باید کیلویی 305 هزار ریال بدست مصرف کنندگان برسد، افزود: وقتی قیمت گوشت بالا می رود بسیاری از دامداران اقدام به عرضه دام خود می کنند، از این رو طی سه روز گذشته بیش از سه هزار و 500 راس دام وارد دام شهر استان شده که ورود این تعداد دام زنده در مجموعه دام شهر قم سابقه نداشته است.


وی مقرر داشت: اتحادیه قصابان استان چند قصابی و فروشگاه مواد پروتئینی را در مناطقی از شهر مانند نیروگاه و شهرک پردیسان به عنوان محل عرضه گوشت وارداتی با قیمت مناسب و ارزان تعیین کند.


معاون هماهنگی اقتصادی استانداری قم در این جلسه با تاکید بر نقش موثر اتحادیه های قصابان استان بر عرضه بیش از پیش مناسب گوشت مصرفی مردم، افزود: رویکرد اتحادیه ها به موضوع واردات گوشت به استان ضعیف است.


 موسوی با بیان اینکه مردم بر اساس سلایق شخصی خود گوشت مورد نیازشان را خریداری و طبخ می کنند، افزود: در صورتی که هیچ گونه اعتراضی از سوی جامعه قصابان نداشته باشیم، این آمادگی نزد جهاد کشاورزی و مجموعه استانداری وجود دارد که با کمک پشتیبانی امور دام قم از خارج از این استان گوشت وارد کنیم.


وی همچنین با اشاره به نقش ذائقه مردم در انتخاب گوشت مصرفی افزود: بعضا یک لاشه گوشت که در قصابی ها آویزان شده در مردم و مصرف کنندگان تنفر ایجاد می کند، ولی وقتی همین گوشت در یک بسته بندی شیک و شکیل برای عرضه آماده شود، موجب جذب مشتری خواهد شد.
معاون استاندار قم تصریح کرد: افزایش قیمت گوشت بویژه در مناطقی که اقشار آسیب پذیر در آن سکونت دارند موجب کاهش تقاضا و در نتیجه ایجاد چالش های سلامتی می شود.



معاون هماهنگی اقتصادی استانداری قم  با تاکید بر نقش صدا و سیما و رسانه های گوناگون در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای کاهش التهابات موجود در جامعه در زمینه مصرف گوشت های وارداتی افزود: باید این طرز فکر و تلقی که جامعه از گوشت های وارداتی دارد را تغییر دهیم تا کیفیت خدمات مرتبط با این موضوع به شهروندان ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام /ش

واردات گوشت بهترین راهکار برای بهرمندی اقشار کم درآمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
لطفا زمانهای توزیع رو بنویسد
آخرین اخبار