گرداب بن، آمیزه‌ای از زیبایی و طراوت

گرداب بن از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری در دامان کوه افغان در ضلع جنوبی شهر بن ‌است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ گرداب بن از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری ‌می‌باشد که به دلیل نزدیکی به حاشیه رودخانه زاینده رود و زیارتگاه‌های امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) شیخ شبان، امامزاده بابا پیراحمد (ع) و امامزاده حارث بن علی (ع) جمالو، به یکی از پر بازدیدترین مناطق گردشگری استان تبدیل شده است.این آبگیر زیبا و دیدنی با وسعت بیش از ۳۸ هزار متر مربع و عمق متوسط ۱۰ متر، در سال ۱۳۸۹ از طرف هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد.

گرداب بن، آمیزه‌ای از زیبایی و طراوت

بیرون آمدن آب از زیر کوه، گردابی تشکیل داده که فضای مناسبی برای قایقرانی و مکان تفریحی برای گردشگران فراهم کرده است.

مجتمع گردشگری گرداب بن آمیزه‌ای از زیبایی و طراوت است که آب و هوای کوهستانی خنک و دلپذیرش، لذت این زیبایی خلقت را چندین برابر کرده است.

پوشش گیاهی این منطقه گون، علف تمشکی، لاله واژگون، سیر کوهی، آویشن، شقایق وحشی و جو وحشی می باشد.

راه مواصلاتی جاده آسفالته، سرویس بهداشتی، آلاچیق، سکوی نشیمن، پارک و پارکینگ از جمله زیر ساخت‌های گرداب بن می باشد که برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است.

 

گرداب بن، آمیزه‌ای از زیبایی و طراوت

همچنین جاده دسترسی مناسب، نزدیکی به شهر، نزدیکی به جایگاه گاز و پمپ بنزین، برخورداری از امکانات رفاهی و کمپ قایقرانی از مزیت های این کانون گردشگری می باشد.

بن از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد که مرکز آن (شهر بن) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد (مرکز این استان) قرار دارد.

 

گرداب بن، آمیزه‌ای از زیبایی و طراوت

گزارش از خدابنده

انتهای پیام/س

گرداب بن منطقه نمونه گردشگری

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.