ایلام؛

معرفی توانمندی روستاها زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیرکل امور روستایی استانداری معرفی توانمندی های اقتصادی و تولیدی روستاییان راگامی موثر در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانست.

معرفی توانمندی روستاها زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، محمدکریم محمدیاری اعلام کرد : روستاییان در بخش های صنایع دستی نظیر حصیربافی، گلیم بافی، فرش و گلیم نقش برجسته، آینه دوزی، مصنوعات چرمی، انواع تولیدات کشاورزی و دامی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، پرورش قارچ و زنبور عسل، تولید انواع لبنیات و گوشت و پشم و محصولات کشاورزی و ... دارای توانمندی های خاصی هستند که باید به همه معرفی شوند.


وی افزود : معرفی این ظرفیت ها و قابلیت ها علاوه بر امکان شناخت بیشتر برای استفاده از ظرفیت های موجود، موجب می شود تا هم از نظر اقتصادی برای روستاییان موثر باشد و هم آنان را به اشتغال و تلاش در زمینه های مختلف در روستا وا دارد.


محمدیاری تاکید کرد : یک جوان روستایی وقتی بداند که ثمره تلاش و زحماتش مورد توجه همه است و دارای جایگاه مناسبی از نظر اجتماعی و اقتصادی است برای حفظ اصالت فرهنگی روستای خود بیشتر تلاش می کند.


حدود 40 درصد از جمعیت استان 580 هزار نفری ایلام در بیش از 640 روستا زندگی می کنند که سالانه بیش از دهها تن مواد لبنی و گوشتی و سبزیجات و ...تولید و روانه بازار می کنند.


انتهای پیام/ه


نقش روستاییان در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.