کرمانشاه؛

کشتار 66 هزار راس دام سبک و سنگین در استان کرمانشاه

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشتار 66 هزار راس دام در کشتارگاه های این استان طی 4 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ علیرضا امیری معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در طی 4 ماهه سال جاری 56 هزار و 119 راس دام سبک در کشتارگاه های استان کرمانشاه کشتار شده است گفت: همچنین در این مدت 9 هزار و 803 راس دام سنگین در کشتارگاه های استان کرمانشاه ذبح شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت 37 تن و 310 کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم از کشتارگاه های استان ضبط و به صورت بهداشتی امحاء گردید.


امیری تعداد طیور کشتار شده در این مدت را یک میلیون و 801 هزار و 329 قطعه عنوان و افزود: 8 هزار و 713 قطعه طیور غیز قابل مصرف نیز در کشتارگاه ها استان ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.


وی بیان داشت: در کشتارگاه های استان دام ها پیش از کشتار از سوی ناظرین بهداشتی دامپزشکی مورد معاینه و بازرسی قرار می گیرد و از کشتار دام های بیمار جلوگیری می شود همچنین پس از کشتار نیز لاشه ها مورد بازرسی قرار گرفته و بعد از تایید سلامت و ممهور شدن به مهر دامپزشکی و پس از نگهداری در سالن های پیش سرد به وسیله خودروهای مجهز به سردخانه به مراکز عرضه مجاز منتقل می شوند.


 امیری از شهروندان خواست که با توجه به تهدیدات استفاده از کشتار غیرمجاز برای سلامتی از خرید آن خودداری کرده و حتما گوشت، مرغ و مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه و با اطمینان خاطر مصرف کنند.


این مقام مسئول همچنین شماره های تماس چهاررقمی 1512 و نیز سامانه پیامکی 100010001512 را پل ارتباطی مردم با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: شهروندان هرگونه تخلف، انتقاد و پیشنهاد خود را از این طریق می توانند با کارشتاسان در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/ز

امحا بیش از 37 تن فراورده دام ناسالم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار