اصفهان؛

ضرورت اولویت‌دهی به مطالبات پیمانکاران شهرداری

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان بر ضرورت اولویت‌دهی به مطالبات پیمانکاران شهرداری تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا نصر اصفهانی  امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با عنایت به اینکه احتمالاً این آخرین فرصت نطق میان دستور بنده در شورای چهارم باشد فرصت را مغتنم شمرده و لازم می‌دانم از زحمات و تلاش های همکاران در شوراهای دوره سوم و چهارم و شهرداران این 2 دوره آقایان سقائیان‌نژاد و  جمالی‌نژاد، معاونان و کارشناسان و کارکنان و نیروهای خدماتی که بدون وقفه در جهت رشد و تعالی اصفهان گام برداشتند تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: تجربیات ارزشمند مدیریت شهرداری در سنوات قبلی می‌تواند در مسیر فعالیت دوره پنجم مورد استفاده قرار گرفته و در بسیاری از موارد استمرار یابد.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وضعیت مالی پیمانکارانی که در این‌گونه پروژه‌ها مشخص به کارند و یا قبلاً بوده‌اند اصلاً مناسب نیست و نگرانی‌های بسیار جدی در این زمینه وجود دارد و زمانی که به آن‌ها دلداری داده می‌شود و به صبوری دعوت می‌شوند می‌گویند اگر وضعیت مالی مناسب نیست چرا از کارهای غیر ضروری که در اولویت کاری شهر و شهرداری نیست، جلوگیری نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین عنوان می‌کنند چرا وقتی معوض ملکی به ما بابت خدمات داده می‌شود اختلاف قیمت قابل توجهی با اعلام قیمت مشاوران املاک دارد و متأسفانه شهرداری عادت کرده مال خود را ارج نهد و بر مال دیگران چوب حراج بزند که این برداشت و تلقی از مدیریت شهری برداشت درست و منصفانه نیست و عواملی که در این فضا ایجاد ذهنیت منفی می‌کنند باید رفتارشان را اصلاح و ارزیابی ها در این وضعیت وانفسای اقتصادی منصفانه و عادلانه صورت پذیرد.

نصر اصفهانی عنوان داشت: در شرایطی که شهرداری اصفهان با تلاش شبانه‌روزی به دنبال حفظ فضای سبز و افزایش آن است و با هزینه‌های بسیار بالا به دنبال خرید پساب در بهره‌برداری از پروژه‌های زیست‌محیطی در روزهای اخیر بوده است، ناگهان شاهد پلمپ کردن تعدادی از چاه‌های آب موجود که مورد بهره‌برداری شهرداری است مبادرت می‌شود.

وی بیان کرد: چنانچه این روند استمرار یابد شاهد خسارات جبران‌ناپذیری به فضای سبز شهری که تاکنون با چنگ و دندان حفظ و نگهداری شده باشیم و با توجه به این موضوع از مسؤولان و متولیان امر درخواست دارم که در این شرایط حساس در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و شرایط استفاده از چاه‌های مورد اشاره را همچون گذشته فراهم کنند.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: پروژه ممیزی املاک که حدود 9 سال پیش قراردادش با شرکت متاب بسته شد و تاکنون هزینه زیادی را برای شهرداری داشته و البته چنانچه به نتیجه برسد می تواند فواید بسیاری برای مسؤولان و مدیریان شهری و مردم داشته باشد و از این سرمایه ارزشمند جهت سرعت بخشیدن به اقدامات در دست انجام و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در مدیریت شهری استفاده کنند با کمال تأسف متوقف شده است.

وی در پایان ابراز داشت: طبق مسموعات چنانچه مورد عنایت و توجه مسؤولان قرار گیرد با حداقل اعتبار مورد نیاز می‌تواند ظرف مدت کمتر از 4 ماه به نتیجه برسد و از هرز رفتن این سرمایه جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.