یزد؛

هیات های یزد باید جهانی شوند

ترویج فرهنگ عزاداری و جشن های یزد علاوه بر بعد فرهنگی اجتماعی در بعد اقتصادی و جذب گردشگر داخلی و خارجی موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   سید حسن حسینی مسؤل دبیرخانه  بین المللی یزد، حسینیه ایران در جمع روسای هیئات مذهبی یزدبا اشاره به افزایش موج اسلام خواهی در جهان اظهار داشت: هیات ها علاوه بر حفظ و اعتلای فرهنگ عاشورا و عزاداری در یزد باید به آن سوی مرزها نیز توجه داشته باشند به گونه ای که هر هیات عهده دار ترویج این فرهنگ در یک کشور شود.

 حسینیافزود: با توجه به ثبت جهانی شهر یزد رویکرد و برنامه ریزی هیأت های عزاداری هم باید متناسب با فضای جدید شکل بگیردهیات های یزد هم باید جهانی فکر کنند و وظیفه سنگین‌تری روی دوششان قرار گرفته است.

 وی ضمن اشاره به استقبال بی نظیر گردشگران داخلی و خارجی در چند سال اخیر از برنامه های عزاداری و‌ جشن های یزد گفت: امسال برای اولین بار نزدیک به صد نفر تاکنون از کشورهای مختلف تنها برای بازدید و حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای یزد ثبت نام کرده اند وقطعا این تعداد در سال های بعد افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود :ترویج فرهنگ عزاداری و جشن های یزد علاوه بر بعد فرهنگی اجتماعی در بعد اقتصادی و جذب گردشگر داخلی و خارجی موثر خواهد بود.

مسؤل دبیرخانه بین المللی یزد،حسینیه ایران گفت: در حال پیگیری تشکیل کمیته بین الملل هیئات مذهبی با همکاری میراث فرهنگی و دیگر نهادهای مربوطه هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری به گردشگران داخلی و خارجی در ایام محرم و جشن های نیمه شعبان داده شود.

انتهای پیام/ ی

ترویج فرهنگ عزاداری و جشن های یزد به گردشگران خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.