مشهد؛

پایان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوى با تقدیراز برگزیدگان استانی پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ سید جواد حسینی معاون امنیتی، سیاسی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی در اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: امروز در استان خراسان سالانه ٤ هزار عنوان کناب منتشر میشود و میسر رو به رشد خوبی دارد، اما متاسفانه میانگین تیراژ به هزار و پانصد جلد میرسد که بسیار کم است و نشان دهنده این است که نویسندگى تولید معنا میکنند، اما نشر آن کم است.

وى با بیان اینکه کتابفروشی‌ها یک رکن أساسی در کتابخوانی هستند افزود: ما در استان ٤٠٠ کناب فروشی داریم که بسیار کم هستند و سرانه کتابخانه در استان خراسان رضوی ٢٠٥ کتابخانه میباشد.

معاون امنیتی، سیاسی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ارتباط با سرانه مطالعه در کشور گفت: طبق آمار‌های نه چندان دقیق سرانه مطالعه کتاب در ایران به ١٨ دقیقه میرسد که جای امیدواری دارد.

حسینی در مورد اینکه کتابداران، کتابخوانان جهادگران عرصه فرهنگی هستند و نقش مهمی دارند افزود: برگزاری جشنواره‌ها برای پیشرفت روز افزون این فرهنگ در کشور بسیار ارزشمند هستند.


معاون امنیتی، سیاسی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از هفتاد و سه هزار شرکت کننده در این جشنواره که نیمی از آن را کودکان تشکیل دادند با قدر دانی کرد که آینده این کشور هستند.

گفتنی است در پایان از برگزیدگان استانی در جشنواره کتابخوانی رضوى تقدیر شد.

انتهای پیام//ا. آ
 
 

سرانه کتابخانه در استان خراسان رضوی ٢٠٥ کتابخانه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار