کرمان؛

توليد بيش از 214 تن گیاهان دارویی در کرمان

از 8هزار گونه گیاهان دارویی شناخته شده در جهان 2400گونه آن در ایران شناسایی و 37 رقم از این گیاهان دارویی در کرمان کشت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  احمد مسعودی مدير جهاد كشاورزی شهرستان كرمان گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان کرمان 125هکتار و با تولید 214 تن می باشد و از مهمترین آنها میتوان به ترخون، رازیانه، زیره سبز، ختمی،گاوزبان، نعناع، پنیرک، حنا، وسمه و کنارو... را نام برد.

وي يكي از راهكارهای توسعه گياهان دارويی را تامين بذور مورد نياز اعلام و افزود:سال گذشته تامين بذور گیاهان دارویی در سطح 4هکتارشامل 2هکتار ترخون، 1 هکتارحنا و وسمه و1هکتار زیره سبز از محل اعتبارات طرح اصلاح و نوسازی باغات انجام شده است.

وی در ادامه افزود: توسعه گیاهان دارویی بر اساس تفاهم نامه ما بین مدیریت باغبانی سازمان و اين مدیریت شامل 2هکتار کشت ترخون، 1هکتار زیره سبز و 1هکتار حنا و وسمه جمعا 4 هکتار منعقد شده و توسعه ترخون در سطح 7هکتار در سال 95 در بخش گلباف، توسعه حنا در سطح 4 هکتار و توسعه وسمه در سطح 1 هکتار در بخش شهداد، گل محمدی 75 هکتار بارور و 10هکتار نهال که مجموع سطح زیر کشت 85 هکتار می باشد و میزان تولید گل تر 65 تن است، انجام شده است.

مسعودي در خصوص ارائه تسهیلات مبنی بر توافقنامه منعقده فی ما بین صندوق کار آفرین امید و دفتر طرح ملی گیاهان دارویی و تحت عنوان ساماندهی،کشت، فرآوری، بسته بندی، بازاریابی، فروش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی با پرداخت تسهیلات کم بهره 4 درصد با باز پرداخت 5 ساله تا سقف 100 میلیون تومان خبر داد و گفت: تسهیلات آماده سازی زمین و کشت گل محمدی به ازای هر هکتار 12 میلیون تومان، تسهیلات آماده سازی زمین و کشت گیاهان دارویی به ازای هرهکتار10تا 25 میلیون تومان و بر اساس تفاهم نامه فی مابین بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی کرمان 18 درصد با احتساب یکسال تنفس است.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 5 کارخانه فعال در زمینه صنایع تبدیلی تکمیلی گیاهان دارویی در شهرستان وجود دارد، گفت: اين كارخانه ها در زمينه تولید و بسته بندی گیاهان دارویی و بسته بندی سبزیجات خشک دارویی فعاليت داشته و تسهیلات موجود برای این صنایع صرفا" جهت خرید مواد اولیه و بصورت سرمایه در گردش با سود16 درصد برای مناطق توسعه یافته و سود12 درصد برای مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص دارد.

انتهای پیام/ی

توليد بيش از 214 تن گیاهان دارویی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار