معاون آموزش و پرورش لرستان:

فعالیت ۸۰۰ روحانی در مدارس لرستان

معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره به راه‌اندازی قریب به ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت برای دانش‌آموزان، گفت: در طول سال‌تحصیلی بالغ‌بر ۸۰۰ نفر از روحانیان در سطح شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان با ورود در مدارس، منشا خیرات و برکات زیادی به‌ویژه در بحث اقامه نماز که اساسی‌ترین و اصلی‌ترین ماموریت و وظیفه ما در دستگاه‌های تعلیم و تربیت است، بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محسن یوسفوند، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در رابطه با برنامه‌های اوقات فراغت دانش‎آموزان، به جمله‌ای از شهید رجایی با این مضمون که «مدرسه و آموزش شاید تعطیل بشود ولی تربیت تعطیل‌بردار نیست» اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که تنها آموزش و پرورش متولی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تعطیلی نیست و همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌بایست در این مسیر و در برنامه‌ریزی دقیق به جهت غنی‌بخشی و کیفیت‌بخشی اوقات فراغت دانش‌آموزان ورود پیدا کنند.


وی با تاکید بر این‌که دستگاه هماهنگ‌کننده و دبیرخانه این‌کار در آموزش و پرورش مستقر است، افزود: امام علی(ع) در حدیثی می‎فرماید: «بیکاری و جوانی ممکن است منجر به فساد شود» لذا اگر جوانی بیکار باشد و مشغول به کاری نشود اوقات بیکاری‌اش غنی‌سازی نشود، کیفیت‌بخشی نشود ،فضاهایی را فراهم نکنیم که دانش‌آموزان ما و جوانان اوقات بیکاری خودشان را در آنجا سپری نکنند ممکن است گرفتار آسیب‌ها و معضلات شوند.


یوسفوند ادامه داد: با توجه به این شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی خدای نکرده ممکن است به آسیبی دچار شوند که جامعه و خانواده تا سالیان سال باید هزینه‌های مادی و معنوی را بپردازند که آن آسیب را بزدایند.


وی خانواده را به توجه بیشتر بر برنامه‌ریزی اوقات فراغت فرزندان سفارش کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی در این خصوص ورود پیدا کرده‌اند و ظرفیت‌های زیادی را در همه شهرستان‌های استان تدارک دیده‌اند.


‌یوسفوند اظهار کرد: در لرستان قریب به ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده است و رشته‌های متنوعی را برای دانش‌آموزان متناسب با ذائقه و علاقمندی آنها راه‌اندازی کرده‌ایم.


وی تصریح کرد: روحانیت یکی‌از ظرفیت‌های بسیار اثربخش، کاربردی و نورانی است که ما امروز از وجود آنها در مدارس استفاده می‌کنیم.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: این روحانیون در طول سال و به‌ویژه در اوقات فراغت برای دانش‌آموزان چه در بحث اقامه نماز و آموزش مسائل دینی و احکام دینی برنامه دارند.


یوسفوند گفت: در طول سال‌تحصیلی بالغ‌بر ۸۰۰ نفر از روحانیون در سطح شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان با ورود در مدارس، منشا خیرات و برکات زیادی به‌ویژه در بحث اقامه نماز که اساسی‌ترین و اصلی‌ترین ماموریت و وظیفه ما در دستگاه‌های تعلیم و تربیت است، بوده‌اند.


وی تاکیدکرد: اگر نماز در بین دانش‌آموزان و جوانان نهادینه شود، درونی بشود از خیلی از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی مصون خواهند شد.


یوسفوند حضور بیش‌از ۸۰۰ روحانی در مدارس را ظرفیتی بالقوه برشمرد و تصریح کرد: ائمه‌جمعه همه شهرستان‌ها و مناطق یک روز را در هفته در مدارس حضور پیدا می‌کنند و این ظرفیتی بسیار بزرگ و نورانی است که ما در آموزش و پرورش به آن افتخار می‌کنیم.


معاون آموزش و پرورش لرستان در ادامه به تعامل آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها برای انتقال آموزه‌ها و ارزش‌هایی چون ایثار و شهادت اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌تحصیلی گذشته بیش‌از ۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شده‌اند.


وی به اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت» با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: در این طرح دانش‌آموزان علاوه‌بر این‌که یک رشته تحصیلی می‌خوانند یک حرفه را نیز می‌آموزند.


یوسفوند این اقدام را در راستای تحقق بخشیدن به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: هدف ما از برگزاری مسابقات قران کسب رتبه و مقام نیست ما می‌خواهیم ظرفیت ایجاد کنیم که دانش‌آموزان ما با آموزه‌های حیات‌بخش و مفاهیم قرآنی و دینی آشنا شوند و این یک راهکار و جذبه است.

انتهای پیام/م

برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار