کاهش ۴۰ درصدی تصادفات منجر به فوت

رییس پلیس راه شهربابک گفت: میزان سوانح رانندگی در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است، اما تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

توقیف5 تن لیمو خشک قاچاق در رودباربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرگرد عبدلی رییس پلیس راه شهربابک در جمع اصحاب رسانه شایع‌ترین نوع حادثه را واژگونی عنوان کرد وگفت:حوادث رانندگی ما بیشتر از نوع واژگونی بوده است وعلت ۷۰ درصد واژگونی‌ها خستگی وخواب آلودگی راننده بوده است که وقتی با نبستن کمربند ایمنی وسرعت غیر مجاز همراه می‌شود منجر به فوت راننده یا سرنشینان خودرو می‌شود.

عبدلی با عنوان این مطلب که بیشتر تصادفات در ساعات اوج خستگی یعنی ساعت ۱ تا ۶ عصر و ۱۲ شب تا ۶ صبح هستند تصریح کرد:خطرناک‌ترین محور‌های حوزه شهربابک، محور شهربابک-انار، شهربابک-سیرجان وشهربابک-هرات بوده است.

رییس پلیس راه شهربابک با اشاره به سوانح مربوط به موتور سیکلت‌ها گفت:۳۰ درصد تصادفات ما در حوزه شهربابک مربوط به موتور سیکلت‌ها می‌شود که متاسفانه عدم استفاده از کلاه ایمنی علت اصلی مرگ راکبین موتور سیکلت هاست.

وی یکی از معضلات ترافیکی که در حال افزایش است را استفاده جوانان ونوجوانان از موتور‌های کلاس بالا وبه اصلاح موتور‌های سنگین دانست وگفت:خانواده‌ها باید با این درخواست فرزندانشان برای خرید این نوع موتور سیکلت‌ها مقاومت کنید، زیرا این موتور‌ها علاوه بر اینکه خطرات خاص خود را دارند، از لحاظ قانونی نیز قاچاق محسوب می‌شوند که از این پس تدابیری اندیشیده خواهد شد که با خاطیان برخورد شود.

سرگرد عبدلی بر بستن کمربند توسط سرنشینان خودرو‌ها تاکید کرد وگفت:معمولا سرنشینان خودرو‌ها به ویزه سرنشینان عقب، از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند وهمین امر آمار تلفات جانی سرنشینان خودرو‌ها در تصادفات را افزایش داده است.

رییس پلیس راه شهربابک از رانندگان خواست که در هنگام خواب آلودگی وخستگی از هر عملی که باعث انحراف ذهن راننده مثل کار با گوشی موبایل بپرهیزند.

عبدلی بیان داشت:روزانه بیش از ۱۰ هزار تردد در محور‌های شهربابک صورت میگیرد که کنترل همه‌ی این‌ها توسط پلیس کاری غیرممکن است پس رانندگان باید فرهنگ ترافیکی خود را افزایش داده وهر راننده پلیس خود باشد تا شاهد صحنه‌های دلخراش رانندگی و مشکلات روحی وروانی که برای خانواده‌های اتفاق می‌افتد نباشیم.

انتهای پیام/ی

علت ۷۰ درصد از واژگونی‌ها خستگی وخواب آلودگی راننده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.