واکنش رئیس اجرائیه افغانستان به نسل کشی هزاره ها در سرپل

ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در ارتباط به حادثهٔ روستای میرزاولنگ ولسوالی صیاد پیام تسلیت فرستاد.

واکنش رئیس اجرائیه افغانستان  به نسل کشی هزاره ها در سرپلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اجرائیه عبدالله در صفحه اجتماعی‌اش نوشت : با ابراز تأثر فراوان اطلاع یافتیم که بار دیگر تروریستان خون‌خوار و جنایتگر شماری از هم‌وطنان بی‌گناه ما را در روستای میرزاولنگِ ولسوالی صیاد ولایت سرپل به‌طور فجیعانه و مظلومانه به شهادت رسانیدند. 

وی افزود: این عمل زشت و ضد انسانی تروریستان که به هیچ چیزی جز خلق خشونت، وحشت، ترور و کشتار مردمِ بی‌گناه باور ندارند، ملت و دولت افغانستان را شدیدآ غمگین و متأثر ساخته است. 

وی بیان داشت: متاسفانه تروریستان بدکردار و قسی‌القلب در این حادثهٔ حتی به زنان، کودکان و سالخوردگان هم رحم نکرده و آنان را تیرباران نمودند. این کار اوج جهالت و ذلت آنان را نشان می‌دهد. 

عبدالله تصریح کرد: حکومت وحدت ملی با تمام توان برای سرکوب طالبان و هم‌دستان شان در ولسوالی صیاد به ویژه روستای میرزاولنگ این ولسوالی اقدام خواهد کرد.

وی افزود: در این ارتباط به نهادهای امنیتی دستور داده شده که برای بازپس‌گیری روستای میرزاولنگ ولسوالی صیاد و مجازات عاملان این جنایت نابخشودنی تدابیر لازم را اتخاذ نمایند. 

رییس اجراییه گفت : به وزارت صحت‌عامه و وزارت دولت در امور حوادث نیز وظیفه سپرده شده که برای رسیده‌گی به بیجا شده‌گان و زخمیان روستای میرزاولنگ کارهای لازم را روی‌دست گیرند. 

وی بیان داشت: این حادثهٔ غم‌انگیز را به مردم افغانستان به ویژه خانواده‌های شهدا تسلیت عرض می‌داریم و از خداوند کریم برای شهدای روستای میرزاولنگ جنت فردوس و برای زخمیان آن شفای عاجل آرزومندیم.

 انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار