امیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اظهار نظر درباره «طرح اصلاح گذرنامه برای خروج زنان از کشور» زود است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: طرح اصلاح گذرنامه برای خروج زنان از کشور هنوز به مرحله مورد نظر نرسیده که بخواهیم درباره آن اظهارنظر کنیم.

هنوز نمی‌توانیم درباره «طرح اصلاح گذرنامه برای خروج زنان از کشور» اظهار نظر کنیمحسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره زمان بررسی «طرح اصلاح گذرنامه برای خروج زنان از کشور» در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح‌هایی که نمایندگان تهیه می‌کنند بعد از اعلام وصول در مجلس به دولت ارسال می‌شود.

وی افزود: پس از اینکه طرح‌ها در مجلس اعلام وصول شد ما آنها را به دستگا‌ه‌های ذیربط ارسال و نظر کارشناسان را هم دریافت و جمع بندی می‌کنیم و نهایتا نتیجه را به دولت ارائه می‌دهیم.

امیری خاطرنشان کرد: این موضوع هنوز به مرحله مورد نظر نرسیده که بخواهیم درباره آن در دولت اظهار نظر کنیم.

گفتنی است؛ پیش از این شهیندخت مولاوردی معاون  امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد که موضوع اصلاح گذرنامه به عنوان یک طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است.

وی گفت: اقدامات لازم برای بررسی لایحه تغییر ریال به تومان و لایحه بانکداری اسلامی در کمیسیون اقتصادی دولت انجام شده و به تصویب رسیده است.

امیری تصریح کرد: ماده‌ای در لایحه بانکداری وجود دارد مبنی بر اینکه واحد پول کشور از ریال به تومان تغییر کند، دلیل این امر آن است که آنچه در اسناد و اسکناس‌ها و سکه نوشته می‌شود با آنچه مردم در عمل و محاوره انجام می‌دهند متفاوت است لذا برای یکسان سازی آنچه مردم در عمل با آن مواجه اند با آنچه نوشته می‌شود تصمیمی در دولت گرفته شد و در لایحه بانکداری این موضوع به خوبی دیده شد. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه این لایحه بستگی به آن دارد که چه زمانی در مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در قانون بانکداری برای یکسان سازی عمل و آنچه نوشته می‌شود مواردی ذکر شده است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت اصلاح گذرنامه برای خروج زنان از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار