تبریز؛

راهیابی 45 شرکت کننده چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن به مرحله کشوری

چهلمین دوره مسابقات استانی قرآنی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با حضور یک هزار نفر از برگزیدگان شهرستانی این دوره از مسابقات در تبریز برگزار و 45 نفر از شرکت کنندگان به مسابقات کشوری راه یافتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآنی اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه قرآن برای مردم است و عامه مردم بایستی برای اقامه آیات الهی قیام کنند، گفت: قرآن و فعالیت های حول محور این صحیفه مقدس و الهی نباید از مردمیت و مردمی بودن خارج شود.

جبارزاده گفت: تردیدی نیست که هر مصیبت و صعوبتی که در حیات دنیوی خویش مشاهده و تجربه می کنیم، محصول دوری از نسخه شفا بخش و سهل انگاری در عمل به آیات قرآن کریم است.

وی ادامه داد: بی تردید در روزگاری که هیجانات کاذب و مشکلات الوان و دشواری های متنوع، آدمی را از نیل به زیبایی های حقیقی بازداشته و موجبات یاس و ناامیدی انسان را فراهم می آورند، التجا و پناه به دامن پرخیر و برکت کلام وحی و آیات مشحون از امید و لبریز از حیات، چنان آرامشی را در وجود آدمی به وجود می آورد که با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست.

جبارزاده گفت: مسئولان نظام می بایست حامی ارزش های دینی از جمله فعالیت های قرآنی باشند و دولتمردان وظیفه پشتیبانی از امور قرآنی را در کنار سایر وظایف برعهده دارند.

وی اظهار کرد: عمل به دستورات دین و نشر معارف و جمال دین و حمایت از قرآن می بایست اولویت اول مقامات، صاحب منصبان و مدیران ورسای ادارات، نهادها و ارگان ها باشد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: همه از عامی ترین مردم جامعه تا عالی ترین صاحب مقام و منصب کشور موظفیم برای تجلی زیبایی های قرآن و بازتاب آن در حیات و زندگی و جامعه تلاش کنیم.

وی افزود: اکنون زمان آن است که فرهنگ پیشگیری از امراض روحی و جسمی را نهادینه کنیم، چرا که پیشگیری بهتر از درمان است .

 

انتهای پیام/ش

اختتامیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآنی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار