همکاری‌های پستی ایران و جمهوری چک افزایش پیدا خواهد کرد

معاون شورای نظارت پست چک، با ابراز امیدواری از تبادل دانش فنی صورت گرفته، از افزایش تبادلات در حوزه پستی طی سالهای آینده گفت.

همکاری‌های پستی ایران و جمهوری چک افزایش پیدا خواهد کردبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و معاون شورای نظارت پست جمهوری چک، با یکدیگر دیدار و در خصوص گسترش همکاری های پستی و مبادلات تجاری با یکدیگر گفتگو کردند.

در این دیدار حسین مهری، مدیر عامل شرکت پست،  با اشاره به پروژه های موفقی مانند GNAF و سیماک که به ساماندهی اماکن و املاک کشور منجر می شود، اظهار داشت: پست ایران آمادگی لازم برای ارائه دانش این پروژه ها را دارد .

وی همچنین راه اندازی سیستم مالی اتحادیه پستی جهانی با عنوان IFS که پس از برجام در کشورمان نیز به مرحله اجرا درآمده را عامل مهمی در افزایش مراودات پستی و تجارت الکترونیک بین دو کشور برشمرد و خواهان سرعت بخشیدن به ایجاد ترانزیت مالی از طریق اتحادیه پستی شد.

مهری در ادامه با طرح موضوع هاب پستی و قرار گرفتن ایران در موقعیت استراتژیک منطقه، از طرف چک خواست تا با بازدید از فرودگاه های پیام و امام خمینی از ظرفیت های حمل و نقل هوایی کشور ایران آشنا شده و زیر ساخت های این بخش را از نزدیک ببیند.

معاون وزیر در خصوص پروژه سیماک که یکی از سامانه های دانش بنیان کشور است، گفت: این پروژه هم اکنون در 11 استان راه اندازی شده و در دفاتر ICT روستایی و همین طور دفاتر شهری به شهروندان خدمات می دهد و طبق برنامه تا سال 2018 در تمام سطح کشور اجرا خواهد شد.

لومومیر کریسا، معاون شورای نظارت پست جمهوری چک نیز به علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری های پستی اشاره کرده و اظهار داشت: اداره پست چک کاملا دولتی بوده و عمده خدمات دستگاه های دولتی از طریق سرویسی تحت عنوان پنجره واحد به مردم ارائه می‌شود.

وی همچنین با ذکر این نکته که پست چک هاب پستی منطقه اروپای شرقی است؛ گفت: در زمینه تجارت الکترونیک و تبادلات مالی این آمادگی را داریم تا خریدهای اینترنتی ایرانیان را در منطقه تحت اشاره توزیع کرده و خط ترانزیتی مستقیمی با ایران راه اندازی کنیم.

کریسا سپس خواستار تبادل دانش پستی بین دو کشور شد و گفت: امیدوارم با تبادل دانش فنی و راه گسترش همکاری ها باز شده و پس از امضای رسمی سند همکاری ها شاهد افزایش تبادلات پستی بین دو کشور باشیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار